3C95ab2

Porteføljestyring i orkanens øje

I dagligvarebranchen er der kamp om kundernes gunst. Fokus og effektiv eksekvering af projekter er nøgleord. 

Coop er en af Danmarks største spillere i dette marked. Og Coop investerer vedvarende strategisk i IT-projekter. Blandt andet kæmpes der digitalt, hvor Coop har den mest udbredte løsning i markedet. Kunderne skifter indkøbsmønstre i en tid med presset økonomi.  

Søren Nilausen, Head of PMO hos COOP er manden der styrer slagets gang. Projekterne skal prioriteres indbyrdes. Hvad er vigtigst: eksempelvis flere digitale front end services vs. back end optimering eller fokus på kundens oplevelse i supermarkederne. Når det er det alfa omega, at de rette projekter gennemføres så Coop også fremadrettet er blandt de bedste og dermed tiltrækker kunderne. Eller sagt mere direkte: få indsigt i hvordan Coop kobler porteføljestyring til virksomhedens langsigtede strategi. Hvad skal gennemføres og ikke mindst hvad skal ikke! 

Om taleren: 

Søren Nilausen, Head of PMO hos Coop Danmark. Søren har gennem en lang karriere arbejdet intensivt med projektledelse og porteføljestyring, både som udførende og som rådgiver til andre der arbejder med projektledelse.  

Søren har en HD og en MBA i strategisk ledelse.  

Tilbage til konferencesiden