ITIL® 4 Foundation Superflex Online

Tag ITIL 4 Foundation virtuelt og fleksibelt når det passer dig!

Lær hvordan du arbejder succesfuldt med IT service management

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. På kurset får du en forståelse for ITIL®4’s service management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL®4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.

Kurset kan afsluttes med en ITIL® 4 Foundation certificering.

ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er det mest udbredte rammeværktøj for IT service management, som anvendes i organisation og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2011, og nu ITIL® 4 i starten af 2019.

    PRINCE2 Foundation kursus hos Metier

    Superflex konceptet

    På vores unikke ITIL 4 SuperFlex koncept har du mulighed for at tage din certifceringsuddannelse
    virtuelt i moduler – når det passer dig.
    Du skal igennem 4 moduler (kurset varer normalt 2 dage). Hvert modul varer 3 timer. Du kan vælge at følge et modul om formiddagen kl. 9-12 eller om eftermiddagen 13-16. og du kan frit skifte mellem formiddagen og eftermiddagen, som det passer ind i din hverdag. Du kan vælge at følge de 4 moduler på én uge, eller du kan fordele din uddannelse over flere uger.

    Føler du, at du har behov for et modul en ekstra gang, så er der også mulighed for at tage modulet igen.

    Alt foregår virtuelt med en af vores erfarne instruktører, som underviser online.

    ITIL®4 Foundation Superflex

    MODUL 1|Introduktion til ITIL®4, nøglebegreberne og De fire service management dimensioner

    Modul 1 starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL®4 og vi skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og komponenter ITIL®4 består af.

    Du arbejder hjemme med at repetere og reflektere over modulets emner og på vores eget testeksamen-site med prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne og får læring fra det tilknyttede rationale.

    På modulet arbejder du med:

    • Hvordan eksterne faktorer påvirker alle virksomheder og organisationer.
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire service management dimensioner.
    • Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer og aktiviteter interagerer med hinanden gennem service value streams.
    • Quiz spørgsmål tilpasset emnet.
    • Eksamensvejledning.
    • Introduktion til Test-eksamen.

     

    MODUL 2|Guiding Principles, Service Value System og Introduktion til Practices

    Modul 2 starter med de 7 Guiding Principles og vi arbejder videre med de 4 øvrige elementer i Service Value System: Governance, Practices, Continual Improvement og det core element; Service Value Chain, der udgør en operating model for IT organisationen. Modulet sluttes af med en kort introduktion til Practices.

    Du arbejder hjemme med at repetere og reflektere over modulets emner og på vores eget testeksamen-site med prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne, hvor du får læring fra det tilknyttede rationale.

    På dagen arbejder du med:

    • Hvordan Guiding Principles kan hjælpe enhver organisation i enhver henseende.
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire Service Management Dimensioner.
    • Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer skal sikre løbende optimering af forretningsunderstøttelsen.
    • Aktiviteterne i Service Value Chain og hvordan de interagerer med hinanden gennem service value streams.
    • Introduktion til Practices.
    • Quiz-spørgsmål tilpasset emnet.

     

    MODUL 3 og MODUL 4 | Practices og deres anvendelse

    På Modul 3 og 4 arbejder vi med formål, definition og scope for de 15 mest anvendte Practices i ITIL®4 Modul 3 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at definere og skabe services og Modul 4 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at levere og understøtte services.

     

    Modul 3  –  På dagen arbejder du med:

    Formål, definitioner og scope for Pratices som ofte bruges til at:

    • Definere services
      • Relationship Managemnt
      • Service Level Management
    • Skabe services
      • Change Enablement
      • Deployment Management
      • Release Management
      • Continual Improvement

    Modul 4  –  På dagen arbejder du med:

    Formål, definitioner og scope for Pratices som ofte bruges til at:

    • Levere services
      • Service Desk
      • Incident Management
      • Service Request Management
      • Monitoring and Event Management
      • Problem Management
    • Understøtte services
      • Supplier Management
      • Information Security Management
      • IT Asset Management
      • Service Configuration Management
    • Afrunding og eventuelle spørgsmål til den voucherbaserede eksamen

     

    Inkluderet i kurset

    Kursusmaterialet incl. noter (slide deck i pdf), en udførlig læsevejledning som forberedelse til kurset, ITIL®4 Nøglebegreber (pdf) og en Oversigtsplakat. Kurset består af 4 modulers undervisning på dansk af erfaren ITIL®4-konsulent og træner. Der er desuden 2 testeksamener. Ved bestået eksamen opnår man den officielle ITIL®4 Foundation certificering.

    $

    Målgruppe

    • Kurset henvender sig til alle, der ønsker at opnå en grundviden om eller allerede arbejder med service management eller andre områder af IT (eksempelvis IT udvikling)
    • Kursets kan anvendes inden for alle serviceområder – men det henvender sig primært til IT-serviceleverandører
    $

    Forudsætninger

    • Der er ingen formelle adgangskrav til at tage et kursus og en certificering i ITIL® 4 Foundation.
    • For at få mest ud af kurset er det en fordel, at du har erfaring med IT service management.
    $

    Kursistens udbytte

    • Grundlæggende teoretisk indsigt i IT service management
    • Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
    • Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL® 4
    • Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
    • Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (incl processer)
    • Kompetencer til at arbejde i processer
    • De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL® 4 Foundation
    $

    Virksomhedens udbytte

    • Medarbejdere, teknikkerer, ledere og chefer får en fælles referenceramme for sprog og begreber indenfor IT service management på tværs af kunder og leverandører
    • Sikre forståelse for samarbejde mellem forretning og IT mod fælles vision
    • Skaber forståelse for at samskabe de relevante og robuste IT services og produkter som gør forretningen i stand til at nå målsætningerne
    $

    ITIL® 4 Foundation er adgangsgivende til:

    Managing professional:

    • ITIL®4 Create, Deliver and Support
    • ITIL®4 Drive Stakeholder Value
    • ITIL®4 High Velocity IT
    • ITIL®4 Direct, Plan and Improve

    Strategic leader:

    • ITIL®4 Direct, Plan and Improve
    • ITIL®4 Digital and IT Strategy

    Se alle vores ITIL® 4 kurser

    04 - 05marts

    ITIL® 4 Foundation Course

    04/03/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK8.950,00 ITIL
    Se detaljer
    08 - 11marts

    ITIL® 4 Foundation Superflex-online

    08/03/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
    Se detaljer
    15 marts

    ITIL® 4 Foundation Bridge Course

    15/03/2021 n/a, Aarhus DKK6.000,00 ITIL
    Se detaljer
    15 - 16marts

    ITIL® 4 Foundation Course

    15/03/2021 n/a, Aarhus DKK8.950,00 ITIL
    Se detaljer
    22 - 25marts

    ITIL® 4 Foundation Superflex-online

    22/03/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
    Se detaljer
    06 - 09april

    ITIL® 4 Foundation Superflex-online

    06/04/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
    Se detaljer

    Har du spørgsmål til vores kurser?

    _____________________________

    Ring til os på +45 7230 2035 eller skriv på [email protected]

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Ved at tilmelde dig, får du de seneste nyheder og tilbud fra Metier.

    Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev!

    Right Menu Icon