SIAM™ Foundation

Få styr på services fra forskellige leverandører med en klar multi-sourcing strategi.

Gå direkte til kursuskalender
SIAM

Få styr på services fra forskellige leverandører der leverer på samme produkt eller ydelse.

Services indkøbes i stigende grad fra et netværk af forskellige leverandører, og i takt hermed vokser udfordringerne med at få det hele til at spille sammen.

På dette kursus undervises du i sammenhængene i SIAM, og hvordan du bærer dig ad med at holde styr på services fra mange forskellige leverandører.

Det primære formål med SIAM™ (Service Integration and Management) er at skabe en konsistent styring, sikring og ledelse af mange forskellige leverandører og services, hvad enten disse er eksterne eller interne. 

SIAM™ omfatter leverandørkoordinering, integration, samarbejde, interoperabilitet og leverancer. Dette skaber et miljø, hvor alle parter kender sine respektive roller og ansvar, hvor alle er bemyndiget til at levere, og hvor alle vil blive holdt ansvarlige for sine resultater.

 

Vi udbyder også disse kurser indenfor IT Service Management og DevOps:  

 

Om SIAM™ Foundation

Dette 3 dages afholdes af vores senior konsulenter og undervisere, som har årelang IT Service Management og IT ledelseserfaring.

Undervisning og kursusmaterialer er på dansk. Eksamen er på engelsk.

Eksamen & certificering

Eksamen foregår i slutningen af kursets sidste dag. Det er en elektronisk multiple-choice opgave med 40 spørgsmål på engelsk.

Beståelseskriteriet er 65%.

Varighed 75 min., hvis dit modersmål ikke er engelsk.

Ved beståelse opnår du EXIN SIAM™ Foundation certifikat.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.

Dit udbytte

  • Kurset omhandler blandt andet serviceintegratorens rolle og ansvar i EXIN SIAM™-økosystemet og sammenhængene mellem de enkelte elementer i EXIN SIAM™-livscyklen: Discovery and Strategy, Plan and Build, Implement og Run and Improve.
  • Du lærer også, hvordan du kan væve services fra forskellige leverandører sammen til velintegrerede, helstøbte ydelser til dine kunder og hvordan du kan måle services end-to-end.

Gevinster for din arbejdsplads

  • Med afsæt i viden fra kurset, vil der kunne establedes et SIAM ecosystem i organisationen med henblik på at kunne organisere organisationens ressourcer mere optimalt
  • Kurset giver ligeledes den nødvindige viden om, hvordan en SIAM implementering bedst støttes - med afsæt i en solid procesforståelse.
  • Reduktion af ricisi i forhold til Integrated Services og SIAM ecosystemet
  • Kurset giver også et fundament for at kunne vælge de mest passende (i den givne organisation) SIAM practices

Hvem er målgruppen?

Kurset henvender sig til fagfolk, som interesserer sig for Service Integration and Management eller som ønsker at implementere metoden i en organisation, og i særdeleshed fagfolk, som allerede arbejder med IT service management processer.

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ingen formelle forudsætninger, men det anbefales kraftigt at have kendskab til IT service management, for eksempel ITIL eller ISO/IEC 20000.

Det anbefales, at du inden kurset har læst bogen ”SIAM™ Foundation Body of Knowledge”. Link til gratis download af bogen fremsendes ved tilmelding.

Planlagte forløb

Bemærk, at fysiske klassekurser konverteres til onlineundervisning, hvis Corona-situationen kræver det. Har du tilmeldt dig et fysisk kursus hos os, kan du derfor regne med, at det ikke bliver aflyst med Corona-situationen som begrundelse.

november 2021

  • 01 mandag

    5300-011121

    SIAM™ Foundation Klassekursus

    1. november 2021 - 3. november 2021

    MetierWestergaard A/S, Lyskær 1, 3. • 2730 Herlev

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 12.555

    Listepris

    DKK 13.950

    Pr. deltager ekskl. moms

Tilføj deltager

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Instruktør(er) på SIAM™ Foundation

  • Merete Wittenburg Lykke
    • Merete Wittenburg Lykke

    • Senior Management Consultant