Knowledge Management

Knowledge-Centered Service KCS® v6 Practices

Lær at opsamle, strukturere og genbruge viden med KCS®-metoden.

  • 3-dages kursus
  • Åbne kurser i København, Aarhus og virtuelt
  • Kan afholdes som firmakurser skræddersyet til jeres behov
Se datoer og tilmeld
Kcs Doubleloop

Knowledge-Centered Service Practices

Practices er et 3-dages kursus, der giver den fulde indføring i KCS-metoden.

Frem for at bruge unødige ressourcer på at skabe og tilvejebringe den samme viden gentagne gange – at ”genopfinde den dybe tallerken” – giver KCS-metoden praktiske anvisninger i, hvordan viden kan indsamles, struktureres, genbruges og deles, så vidensartikler kan komme hurtigere i spil og være med til at skabe værdi for kunder, brugere og forretning.

 

 

Vi udbyder også disse kurser indenfor IT Service Management, SIAM™ og DevOps:  

Om Knowledge-Centered Service KCS® v6 Practices

På Knowledge-Centered Service® Practices lærer deltagerne om de fem processer, der styrer kvalitet og livscyklus i vidensbasen, om best practice for involvering af både teams og medarbejdere og om, hvordan kvalitetsviden kan styrke virksomhedens selvbetjeningsløsninger.

Knowledge-Centered Service® Leader giver chefer og teamledere viden og færdigheder til at lede en Knowledge-Centered Service® implementering. Du får et nyt perspektiv på din lederrolle i forhold til at få succes i en knowledge-centered organisation, hvilket kræver, at ledere, teamledere og chefer ændrer adfærd, fordi ledelse af en værdibaseret, vidensstyret organisation fungerer grundlæggende anderledes end styring af en aktivitetsbaseret, transaktionscentreret driftsorganisation.

Undervisningen er på dansk, men kursusmaterialerne er på engelsk.

Eksamen & certificering

Kurset kan afsluttes med en eksamen, der giver dig et certifikat i Knowledge-Centered Service® Practices, når du har bestået.

Det er en online, closed-book, multiple-choice eksamen med 65 spørgsmål, og beståelseskravet er 52 rigtige (80%)

Varighed: 1 time og 15 min.

Eksamen kan gennemføres, når det passer dig, efter du er kommet hjem fra kurset – og er således ikke en del af selve kurset. Eksamen afvikles i samarbejde mellem dig og ITpreneurs.

Dit udbytte

  • Du lærer hvordan man vurderer organisatorisk performance i et Knowledge-Centered support miljø.
  • Du lærer at vurdere og forbedre den individuelle performance.
  • Du lærer at identificere holdningsproblemer og personale, der ikke tror på konceptet
  • Du lærer at skabe fælles fodslag omkring formal og udbytte af Knowledge-Centered Service®.
  • Du lærer at facilitere teamwork og samarbejde.
  • Du lærer hvordan man som leder anerkender og belønner Knowledge-Centered Support success.
  • Du lærer at forstå og kommunikere værdien af Knowledge-Centered Service® for topledelsen.
  • Du lærer at håndtere indvendinger
  • Du lærer at håndtere indhold af legacy knowledgebaser.
  • Du lærer at definere roller og ansvarsområder
  • Du vil kunne udrulle Knowledge-Centered Service® i etaper
  • Du kommer til at kende nøgleforudsætningerne for en succesfuld implementering

Hvem er målgruppen?

Kurset henvender sig til:

  • Supportchefer, ledere, teamledere, koordinatorer, dispatchers
  • Incident-, problem-, knowledge og CSI managers
  • Medarbejdere, der har en rolle i at opsamle og dele viden
  • Virksomheder, der ønsker at bygge en knowledge management proces

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ingen specifikke forudsætninger, men det er en fordel, hvis du har kendskab til IT support.

Planlagte forløb

Der er planlagt følgende forløb:

maj 2024

  • 06 mandag

    MET KCS-01-2024

    Knowledge-Centered Service KCS® v6 Practices Klassekursus

    6. maj 2024 - 8. maj 2024

    MetierWestergaard, Østerbro

    Folke Bernadottes Allé 45
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 13.410

    Listepris

    DKK 14.900

    Pr. deltager ekskl. moms

august 2024

  • 19 mandag

    MET KCS-03-2024

    Knowledge-Centered Service KCS® v6 Practices Klassekursus

    19. august 2024 - 21. august 2024

    MetierWestergaard, Østerbro

    Folke Bernadottes Allé 45
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 13.410

    Listepris

    DKK 14.900

    Pr. deltager ekskl. moms

november 2024

  • 11 mandag

    MET KCS-02-2024

    Knowledge-Centered Service KCS® v6 Practices Klassekursus

    11. november 2024 - 13. november 2024

    MetierWestergaard, Østerbro

    Folke Bernadottes Allé 45
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 13.410

    Listepris

    DKK 14.900

    Pr. deltager ekskl. moms

Tilføj deltager

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close