ITIL® 4 Foundation Superflex Online

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management. 

Kurset afvikles online med vores unikke Superflex koncept. Vi udbyder også kurset som fysisk klassekursus.

Gå direkte til kursuskalender
ITIL4 Superflex

ITIL 4 Foundation online forløb, hvor du fleksibelt lærer at arbejde succesfuldt med IT Service Management

Vores unikke ITIL® 4 Foundation SUPERFLEX giver dig mulighed for at tage kurset i fire moduler, når det passer dig. Vi kører hvert modul både formiddag og eftermiddag, og igen over flere uger, så du kan sammensætte dit kursus, helt så det passer ind i din arbejdsdag.

Vores ITIL 4 Foundation online forløb giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management. Gennem forløbet får du en forståelse for ITIL® 4’s Service Management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL® 4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.

ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er det mest udbredte rammeværktøj for IT Service Management, som anvendes i organisation og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2011, og nu ITIL® 4 i starten af 2019.

ITIL 4 Foundation online forløbet er adgangsgivende til:

Managing professional

Strategic leader

Når du deltager på ITIL 4 SUPERFLEX kan du deltage i moduler flere gange. Det betyder, at hvis du gerne vil have repeteret modul ex. 3, så kan du deltage på netop det modul igen. Helt uden beregning.

Vi udbyder også ITIL® 4 Foundation som fysisk klassekursus, hvis du hellere vil tage kurset på 2 hele dage.

Om ITIL® 4 Foundation Superflex Online

På vores unikke ITIL 4 SuperFlex koncept har du mulighed for at tage din certificeringsuddannelse virtuelt i moduler – når det passer dig.

Du skal igennem 4 moduler (kurset varer normalt 2 dage). Hvert modul varer 3 timer. Du kan vælge at følge et modul om formiddagen kl. 9-12 eller om eftermiddagen 13-16. og du kan frit skifte mellem formiddagen og eftermiddagen, som det passer ind i din hverdag. Du kan vælge at følge de 4 moduler på én uge, eller du kan fordele din uddannelse over flere uger.

Føler du, at du har behov for et modul en ekstra gang, så er der også mulighed for at tage modulet igen.

Alt foregår virtuelt med en af vores erfarne instruktører, som underviser online.

Med i kurset får du den officielle manual, certificering samt ITIL® 4 Foundation kursusmaterialer.

Eksamen & certificering

Der er 2 testeksamener. Ved bestået eksamen opnår man den officielle ITIL®4 Foundation certificering.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.

Du kan tilkøbe en Take2 eksamensforsikring. Læs mere om den længere nede på siden.

Dit udbytte

  • ITIL® 4 Foundation certificering
  • Grundlæggende teoretisk indsigt i IT Service Management
  • Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
  • Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL 4®
  • Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
  • Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (incl processer)
  • Kompetencer til at arbejde i processer
  • De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL® 4 Foundation

Gevinster for din arbejdsplads

  • Medarbejdere, teknikkerer, ledere og chefer får en fælles referenceramme for sprog og begreber indenfor IT Service Management på tværs af kunder og leverandører
  • Sikre forståelse for samarbejde mellem forretning og IT mod fælles vision
  • Skaber forståelse for at samskabe de relevante og robuste IT services og produkter som gør forretningen i stand til at nå målsætningerne

Hvem er målgruppen?

Kurset henvender sig til alle, der ønsker at opnå en grundviden om eller allerede arbejder med service management eller andre områder af IT (eksempelvis IT udvikling). Kurset kan anvendes inden for alle serviceområder – men det henvender sig primært til IT-serviceleverandører

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ingen formelle adgangskrav til at tage et kursus og en certificering i ITIL® 4 Foundation.
Da materiale, bog og certificering er på engelsk, skal man kunne læse og forstå en engelsk tekst.

  • For at få mest ud af kurset er det en fordel, at du har erfaring med IT Service Management.
Take2

Take2

Take2 er en forsikring, som kan købes, når du tilmelder dig kurset. Prisen på Take2 er 450 DKK, hvilket er langt under halv pris på en normal re-eksamen, hvis du skal købe den efter dit kursus. Hvis du har købt Take2, og du ikke består din eksamen, får du automatisk en online re-eksamen voucher tilsendt. Du kan tage Take2 når du vil og hvor du vil. Take2 kan bruges op til 6 måneder efter din eksamen. Bestil Take2 når du tilmelder dig kurset. Forsikringen kan ikke købes efterfølgende. 

Bemærk: Består du eksamen i første omgang, kan Take2 ikke refunderes eller bruges til andre eksamener.

Program

  1. Modul 1

    Introduktion til ITIL® 4, nøglebegreberne og De fire service management dimensioner

    Modul 1 starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL® 4 og vi skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og komponenter ITIL® 4 består af.

    Du arbejder hjemme med at repetere og reflektere over modulets emner og på vores eget testeksamen-site med prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne og får læring fra det tilknyttede rationale.

    På modulet arbejder du med:

    • Hvordan eksterne faktorer påvirker alle virksomheder og organisationer.
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire service management dimensioner.
    • Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer og aktiviteter interagerer med hinanden gennem service value streams.
    • Quiz spørgsmål tilpasset emnet.
    • Eksamensvejledning.
    • Introduktion til Test-eksamen.
  2. Modul 2

    Guiding Principles, Service Value System og Introduktion til Practices

    Modul 2 starter med de 7 Guiding Principles og vi arbejder videre med de 4 øvrige elementer i Service Value System: Governance, Practices, Continual Improvement og det core element; Service Value Chain, der udgør en operating model for IT organisationen. Modulet sluttes af med en kort introduktion til Practices.

    Du arbejder hjemme med at repetere og reflektere over modulets emner og på vores eget testeksamen-site med prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne, hvor du får læring fra det tilknyttede rationale.

    På dagen arbejder du med:

    • Hvordan Guiding Principles kan hjælpe enhver organisation i enhver henseende.
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire Service Management Dimensioner.
    • Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer skal sikre løbende optimering af forretningsunderstøttelsen.
    • Aktiviteterne i Service Value Chain og hvordan de interagerer med hinanden gennem service value streams.
    • Introduktion til Practices.
    • Quiz-spørgsmål tilpasset emnet.
  3. Modul 3

    Practices og deres anvendelse

    På Modul 3 og 4 arbejder vi med formål, definition og scope for de 15 mest anvendte Practices i ITIL® 4 Modul 3 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at definere og skabe services og Modul 4 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at levere og understøtte services.

    På dagen arbejder du med:

    Formål, definitioner og scope for Pratices som ofte bruges til at:

    • Definere services
      • Relationship Managemnt
      • Service Level Management
    • Skabe services
      • Change Enablement
      • Deployment Management
      • Release Management
      • Continual Improvement
  4. Modul 4

    Practices og deres anvendelse

    På Modul 3 og 4 arbejder vi med formål, definition og scope for de 15 mest anvendte Practices i ITIL® 4 Modul 3 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at definere og skabe services og Modul 4 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at levere og understøtte services.

    Modul 4  –  På dagen arbejder du med:

    Formål, definitioner og scope for Pratices som ofte bruges til at:

    • Levere services
      • Service Desk
      • Incident Management
      • Service Request Management
      • Monitoring and Event Management
      • Problem Management
    • Understøtte services
      • Supplier Management
      • Information Security Management
      • IT Asset Management
      • Service Configuration Management
    • Afrunding og eventuelle spørgsmål til den voucherbaserede eksamen

Planlagte forløb

Ingen - men du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil på kursus.

Bog til kurset ITIL® 4 Foundation Superflex Online

  • ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition

    ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition

    Varenr. 7158

    Paperback. Leveres af DAO. Der tillægges fragt ved kassen.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL management practices.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL® management practices.

    ITIL® Foundation, ITIL 4 Edition will:

    • provide readers with an understanding of the ITIL® 4 service management framework and how it has evolved to adopt modern technologies and ways of working
    • explain the new holistic end-to-end view of service creation to support candidates studying for the ITIL® 4 Foundation exam
    • act as a reference guide that practitioners can use in their work, further studies and professional development.

    Medlemspris

    DKK 585,00

    Listepris

    DKK 650,00

    Pr. stk. ekskl. moms

Varen er lagt i kurven

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

Tilføj deltager

  • Du kan læse mere om bøger til kurset nederst på siden

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Hvad siger kursisterne om vores ITIL® 4 Superflex kursus?

Lotte Løkke Sahl

Change Manager Atea

"ITIL® 4 Foundation Superflex har fleksibiliteten i højsæde med formiddags- eller eftermiddagsundervisning, fordelt over ugen - og det passer rigtigt godt ind i arbejdsdagen. Det er nemt, enkelt og meget fleksibelt.’’