Grundstenene i vores tilgang til at skabe forandring gennem læring!
Alt for ofte oplever organisationer, at kompetenceudvikling er spændende og skaber entusiasme i nuet. Men når medarbejdere kommer tilbage til dagligdagen, så er træningsdagene hurtigt glemt, og meget er ‘back to business’.
Hvis kompetenceudvikling skal skabe vedvarende værdi, så er det ikke nok at sende medarbejdere på kursus og regne med, at de to eller tre dage i kursuslokalet tilfører dem den nødvendige læring til at komme tilbage og gøre noget markant anderledes. Hvis vi vil opnå reel forandring og forbedring, så skal vi fokusere både på viden, indsigt og på adfærd - og kompetenceudviklingen skal opbygges som et sammenhængende forløb.
Når vi laver sådan et kompetenceudviklingsforløb med formålet at skabe markante forandringer og forbedringer, så er grundstenene i vores tilgang ”Hearts & Minds”. Med ”Hearts & Minds” laver vi træning, som både taler til vores hjerne, så som undervisning i metoder og værktøjer, men også fokus i træningen på det, der taler til vores hjerter. Det at tale til vores hjerter, er det som får os til at ændre adfærd, vaner og praksis. Her er det afgørende, at vi forstår ’hvorfor’, og at træningen er praktisk orienteret. Vi taler om, at adfærd ændres gennem den praksisnære træning, hvor vi kan se os selv i træningen og spejle vores egen hverdag heri.