ITIL® kurser og uddannelser

En ITIL® certificering styrker dit CV, lærer dig at arbejde effektivt inden for IT, og er både til dig der er helt grøn og uden erfaring, og til dig der leder efter videreuddannelse inden for ITIL.

Hos os kan du tage alle dine ITIL 4 kurser og certificeringer. Kurserne afvikles flere gange om måneden, i det format der passer dig bedst.

Se oversigt over kurser og datoer
  1. ITIL® 4 Foundation

    ITIL® 4 Foundation

  2. ITIL® 4 Foundation Superflex Online

    ITIL® 4 Foundation Superflex Online

  3. ITIL® 4 Foundation e-læring

    ITIL® 4 Foundation e-læring

  4. ITIL® 4 Higher Levels

    ITIL® 4 Higher Levels

  5. ITIL® 4 Practices kurser

    ITIL® 4 Practices kurser

  6. ITIL® 4 Foundation E-læring kombinationspakker

    ITIL® 4 Foundation E-læring kombinationspakker

ISO 27001

Tag dit ITIL 4 kursus lige præcis som passer dig bedst!

Hos os kan du tage dit kursus på flere måder. Vi udbyder ITIL4® Foundation som fysisk klassekursus, online kursus og som e-læring. Du kan tage dit kursus på den måde, hvor du lærer bedst!

KLASSEKURSER
Vores ITIL® 4 Foundation kursus giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management. På kurset får du en forståelse for ITIL® 4’s Service Management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL 4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på. Kurset består af teori samt praktiske opgaver, så du lærer at anvende teori i praksis.
Læs mere om vores ITIL® 4 Foundation klassekursus her.

E-LÆRING
Endelig tilbyder vi ITIL® 4 Foundation som e-læring på vores adaptive læringsplatform. Dette er den ultimativt mest fleksible form at tage dit ITIL® 4 Foundation kursus på. Her kan du gå til og fra e-læringen når det passer dig, og e-læringen tilpasser sig endvidere dit vidensniveau og din læringsstil. Læs mere om vores ITIL® 4 Foundation e-læring her.

ITIL oversigt v8

ITIL Higher Levels - videregående ITIL kurser

Du kan også fortsætte din ITIL kompetenceudvikling hos os! Vi tilbyder nemlig alle ITIL® Higher Levels, som er de videregående uddannelser efter ITIL® 4 Foundation. 

Ved at tage flere Higher Level eller Practices kurser, kan du opnå et samlet certifikat som ITIL Managing professional, Strategic Leader eller ITIL Practice Manager. 

ITIL Managing Professional (MP)

Strategic Leader (SL) 

ITIL Practice Manager (PM)

Derudover kan man også vælge en eller flere Extension moduler - 2 af kurserne kan tages uden at man har et ITIL® 4 Foundation certifikat.

Vi udbyder følgende moduler:

Hvad er ITIL?

ITIL er et af verdens mest anerkendte rammeværk for IT og digitale services. Rammeværket leverer en omfattende praktisk og gennemprøvet best practice til etablering af et effektivt service management system.

ITIL giver vejledning i hvordan vækst og forretningsværdi skabes ved at understøtte organisationen i at opnå deres vision og målsætninger, ved at tilpasse IT og digitale services til organisationens behov. ITIL® hjælper med at definere en retning for serviceleverandøren med en tydelig operating model og tilpasser services til forretningsstrategien og kundernes behov.

Samtidig definerer ITIL® de nødvendige roller og ansvar, og giver et fælles sprog og begreber på tværs af leverandører og kunder.

 

Nøglekomponenterne i ITIL® 4:

  1. De 4 Dimensioner af Service Management

     

    - Organizations and People
    - Information and Technology
    - Value streams and Processes
    - Partners and Suppliers

    Påvirkes af de beslutninger en organisation tager og skal sikre at der på forhånd tages stilling til hvordan og i hvilken grad de fire dimensioner tilpasses behovet.

  2. Service Value System

    Repræsenterer hvordan de forskellige elementer og aktiviteter i en organisation interagerer for at facilitere værdiskabelse gennem digitaliserede services og produkter.

    Elementerne består af:

    - Service Value Chain
    - ITIL Practices
    - Guiding Principles
    - Governance
    - Continual Improvement

    Hvoraf Service Value Chain er det centrale element. En operating model, der omfatter de nøgleaktiviteter, som er nødvendige for at kunne respondere på krav og facilitere realisering af værdi, ved at skabe og styre de rette services og produkter.

  3. Service Value Chain

    Består af 6 value chain aktiviteter, som anvendes til at skabe services og produkter - og heraf:

    - Værdi
    - Plan
    - Improve
    - Engage
    - Design & Transition
    - Obtain / Build
    - Deliver & Support

Planlagte ITIL kurser i København, Århus og online

Planlagte ITIL forløb hos MetierWestergaard

Kursus Startdato Varighed Kursusform Sprog Lokation Liste-/medlemspris
7th edition ITIL® 4 Foundation + PRINCE2® 7 Foundation E-læring (EN) Få adgang nu 6 mdr. E-læring EN E-Learning DKK 13.900 / 12.510
ITIL® 4 Foundation e-læring (EN) Få adgang nu 6 mdr. E-læring EN E-Learning DKK 7.900 / 7.110
ITIL® 4 Foundation 01-08-2024 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Foundation 05-08-2024 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Specialist: Sustainability in Digital and IT 12-08-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.900 / 14.310
ITIL® 4 Foundation 21-08-2024 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver & Support 02-09-2024 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Practitioner: Problem Management (1 dags kursus) 04-09-2024 1 dag(e) Klassekursus DA København DKK 6.495 / 5.846
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management (1 dags kursus) 05-09-2024 1 dag(e) Klassekursus DA København DKK 6.495 / 5.846
ITIL® 4 Foundation 09-09-2024 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Specialist: Acquiring and Managing Cloud Services 16-09-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.900 / 14.310
ITIL® 4 Foundation 18-09-2024 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Practitioner Change Enablement (1 dags kursus) 18-09-2024 1 dag(e) Klassekursus DA København DKK 6.495 / 5.846
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve 23-09-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.900 / 14.310
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil 30-09-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.250 / 13.725
ITIL® 4 Foundation 07-10-2024 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Foundation 14-10-2024 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT 21-10-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.900 / 14.310
ITIL® 4 Specialist: IT Asset Management 28-10-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.900 / 14.310
ITIL® 4 Foundation 30-10-2024 2 dag(e) Klassekursus DA Aalborg DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Practitioner Change Enablement (1 dags kursus) 31-10-2024 1 dag(e) Klassekursus DA København DKK 6.495 / 5.846
ITIL® 4 Specialist: Sustainability in Digital and IT 04-11-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.900 / 14.310
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management (1 dags kursus) 06-11-2024 1 dag(e) Klassekursus DA København DKK 6.495 / 5.846
ITIL® 4 Foundation 11-11-2024 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Foundation 18-11-2024 2 dag(e) Klassekursus DA Aarhus DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Leader: Digital & IT Strategy 25-11-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.900 / 14.310
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value 02-12-2024 3 dag(e) Klassekursus DA København DKK 15.900 / 14.310
ITIL® 4 Practitioner: Problem Management (1 dags kursus) 05-12-2024 1 dag(e) Klassekursus DA København DKK 6.495 / 5.846
ITIL® 4 Foundation 09-12-2024 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Foundation 11-12-2024 2 dag(e) Klassekursus DA Aalborg DKK 10.900 / 9.810
ITIL® 4 Foundation 17-12-2024 2 dag(e) Klassekursus EN København DKK 10.900 / 9.810

Brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål vedrørende kurserne, er du altid meget velkommen til at kontakte: