ITIL®

Hos os kan du tage alle dine ITIL® 4 kurser og certificeringer. Vores kurser afvikles løbende med flere kurser hver måned – og i det format der passer dig bedst.

Halvdelen af alle ITIL® certificeringer i 2020 blev taget hos os! Det er vi stolte af. 

Gå direkte til kursuskalender
  1. ITIL® 4 Foundation

  2. ITIL® 4 Foundation Superflex Online

  3. ITIL® 4 Managing Professional Transition

  4. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support

  5. ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value

  6. ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT

  7. ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve

  8. ITIL® 4 Strategist: Digital & IT Strategy

Hvad er ITIL®

ITIL® er et af verdens mest anerkendt rammeværk for IT og digitale services, som leverer en omfattende praktisk og gennemprøvet best practice til etablering af et effektivt service management system.

ITIL® giver vejledning i hvordan vækst og forretningsværdi skabes ved at understøtte organisationen i at opnå deres vision og målsætninger, ved tilpasse IT og digitale services til organisationens behov. ITIL® hjælper med at definere en retning for serviceleverandøren med en tydelig operating model og tilpasser services til forretningsstrategien og kundernes behov.

Samtidig definerer ITIL® de nødvendige roller og ansvar og giver et fælles sprog og begreber på tværs af leverandører og kunder.

Nøglekomponenterne i ITIL® 4 består af:

De 4 Dimensioner af Service Management:

  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Value streams and Processes
  • Partners and Suppliers

Påvirkes af de beslutninger en organisation tager og skal sikre at der på forhånd tages stilling til hvordan og i hvilken grad de fire dimensioner tilpasses behovet.

 

Service Value System

Repræsenterer hvordan de forskellige elementer og aktiviteter i en organisation interagerer for at facilitere værdiskabelse gennem digitaliserede services og produkter.

Elementerne består af:

  • Service Value Chain
  • ITIL® Practices
  • Guiding Principles
  • Governance
  • Continual Improvement

Hvoraf Service Value Chain er det centrale element. En operating model, der omfatter de nøgleaktiviteter, som er nødvendige for at kunne respondere på krav og facilitere realisering af værdi, ved at skabe og styre de rette services og produkter.

 

Service Value Chain

Består af 6 value chain aktiviteter, som anvendes til skabe services og produkter -og heraf: Værdi

  • Plan
  • Improve
  • Engage
  • Design and Transition
  • Obtain/Build
  • Deliver and Support

Med MetierWestergaards pædagogiske kursusmaterialer og modeller er du sikret en solid ITIL-uddannelse.

ITIL 4 Kursusoversigt

Hvordan bliver du certificeret i ITIL®?

Med ITIL® 4 kan du gå i to retninger.

  • Managing Professional-retningen er for specialister. Den har fire certificerende kurser, og tager du alle fire, får du et Managing Professional-certifikat.
  • Strategic Leader er for ledere. Den har to certificerende kurser, og tager du begge certifikater, får du et ITIL® Strategic Leader-certifikat.

Har du både Managing Professional- og Strategic Leader-certifikaterne, kan du kvalificere dig til en ITIL® Master.

Download ITIL® 4 Oversigtsplakat

Planlagte forløb

Planlagte ITIL® forløb hos MetierWestergaard

Kursus Startdato Slutdato Varighed Kursusform Lokation
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 17-05-2021 20-05-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support 17-05-2021 19-05-2021 3 dag(e) Online Online via Teams
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve 25-05-2021 27-05-2021 3 dag(e) Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 31-05-2021 03-06-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation 07-06-2021 08-06-2021 2 dag(e) Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 14-06-2021 17-06-2021 4 dag(e) Klassekursus MetierWestergaard, Herlev
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 09-08-2021 12-08-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 23-08-2021 26-08-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 06-09-2021 09-09-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 20-09-2021 23-09-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 04-10-2021 07-10-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 18-10-2021 21-10-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams
ITIL® 4 Foundation Superflex Online 01-11-2021 04-11-2021 4 dag(e) Superflex Online Online via Teams

Brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål vedrørende kurserne, er du altid meget velkommen til at kontakte: