Professionel rådgivning fra et af Danmarks førende konsulenthuse

MetierWestergaard er et af Danmarks førende konsulenthuse indenfor Projekt- & Porteføljestyring, Agile/SAFe og IT Service Management.

Scroll ned og se mere
MW 01

Better Projects – Agile Leadership – Service Value

Vi er stolte af at være førende specialister indenfor projekt- og porteføljgestyring, agile methoder og it service management.

  • Vi leverer resultater gennem forbedring af processer, sturturer og governance baseret på best practice men justeret og tilpasset den pågældende situation og organisation. 
  • Vi skaber grundlaget for løbende forbedring gennem træning af organisationen og ved hele tiden at have fokus på at sikre de rette kompetencer i organisationen.
  • Vi hjælper organisationer med at at automatisere processer ved at anvende relevante værktøjer og systemer.
  • Vi arbejder for førende orgnisationer i Danmark og internationalt, og vi har et stærkt partnernetværk til at støtte vores leverancer. 

Vores team af konsulenter og trænere

Kombinationen af dyb faglig indsigt med praktisk erfaring er vores DNA….

  • Alle vores trænere er også konsulenter, hvilket vi mener er en unik kombination, idet vi får kombineret den teoretiske og den praktiske tilgang. Alle vores konsulenter har årelang erfaring fra en bred vifte af brancher og industrier. 
  • Vi bygger på best practice i vores træning og i vores, når vi skaber skræddersyede løsninger hos vores kunder.
  • Vi har et stort fokus på at skabe reel forandring. Vi taler om "Make it happen & Make it stick". Det handler lidt om indsigt men meget mere om adfærd, og vores erfaring er, at adfærd ikke er så let at ændre, som man fristes til at tro...
Agile kursus

Hvordan fungerer et samarbejde med os?

Når vi samarbejder med organisationer understreger vi, at det tætte samarbejde er altafgørende for succes. Vi kan ikke skabe en succes for vores kunder alene. Det må ske sammen. Ikke mindst fordi vi er i organisationen i en periode, og derfor må det være vores uscceskriterie, at organisationen er i stand til at arbejde videre uden os, den da vores engagement ophører.

Vi arbejder ofte med en tanke om, at initielt i et samarbejde med en kunde er vores rolle primært rådgivende. Vi vil gerne hurtigt muligt etablere et core team med kunden, og dette core team vil løbende få rolle som S:W:A:T team - dem der skal drive forandring men også være champions på new ways of working. Lykkes vi med den opgave, vil vores rolle løbende gå fra den rådgivende over i den mere coachende og faciliterende. 

Vision & Scope Pic (1)

Vision & Scope

Ofte starter vores rådgivningsopgaver med en "Vision & Scope" workshop for at vi sammen med kunden får skabt en fælles forbedringsvision men også et fælles billede af as-is og forbedringspotentialer. Det er et afgørende første skridt på vejen mod forbedringer!

På "Vision & Scope" workshoppen afdækker vi as-is of forstår hvad der fungerer godt og hvor der er forbedringspotentialer. Det er ligeså vigtigt at forstå, hvad der fungerer godt, da vi skal sikre ikke at ændre på noget, der er velfungerende. 

Vi diskuterer også den overordnede vision - hvorfor vil vi være bedre? og hvordan? 

Herefter arbejder vi os ned i to-be design, altså det mere detaljerede design af fremtigen med afsæt i ønsker, ideer og behov. Et væsentligt element i to-be design er også forståelsen af forandringsklimaet og modenheden i organisationen. Det er ikke hensigtsmæssigt at designe en to-be situation, som det i realiteten vil være umulig at implementere. 

Resultatet af "Vision & Scope" workshoppen er en liste med forbedringsinitiativer, og disse skal ende med at være prioriteret. Vi kalder det nogle gange en back log for netop at understrege rækkefølgen. 

En "Vision & Scope" workshop kan afholdes på en dag, men afhængigt af område og udfordringer kan der være behov for at afholde "Vision & Scope" over flere dage med tid til opsamling mellem workshop dagene.