ITIL 4 Foundation

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management.

Kurset afvikles som fysisk klassekursus. Vi udbyder også kurset online inden for vores unikke Superflex koncept

Gå direkte til kursuskalender

På ITIL® 4 Foundation lærer du at arbejde succesfuldt med IT Service Management

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management. På kurset får du en forståelse for ITIL®4’s Service Management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL®4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.

ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er det mest udbredte rammeværktøj for IT Service Management, som anvendes i organisation og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2011, og nu ITIL® 4 i starten af 2019.

ITIL® 4 Foundation er adgangsgivende til:

Managing professional

Strategic leader

 

Vi udbyder også kurset online inden for vores unikke Superflex koncept

Om ITIL® 4 Foundation

Kurset består af 2 dages undervisning på dansk af erfaren ITIL®4-konsulent og træner.

Som deltager får du kursusmateriale incl. noter (slide deck i PDF), en udførlig læsevejledning som forberedelse til kurset, ITIL®4 Nøglebegreber (PDF) og en Oversigtsplakat.

På alle fysiske kurser er der fuld forplejning under kursusdagene.

Bemærk: Bogen til kurset skal købes separat.

Eksamen & certificering

Der er 2 testeksamener. Ved bestået eksamen opnår man den officielle ITIL®4 Foundation certificering.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.

Du kan tilkøbe en Take2 eksamensforsikring. Læs mere om den længere nede på siden.

Dit udbytte

  • Grundlæggende teoretisk indsigt i IT Service Management
  • Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
  • Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL® 4
  • Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
  • Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (incl processer)
  • Kompetencer til at arbejde i processer
  • De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL® 4 Foundation

Gevinster for din arbejdsplads

  • Medarbejdere, teknikkerer, ledere og chefer får en fælles referenceramme for sprog og begreber indenfor IT Service Management på tværs af kunder og leverandører
  • Sikre forståelse for samarbejde mellem forretning og IT mod fælles vision
  • Skaber forståelse for at samskabe de relevante og robuste IT services og produkter som gør forretningen i stand til at nå målsætningerne

Hvem er målgruppen?

Kurset henvender sig til alle, der ønsker at opnå en grundviden om eller allerede arbejder med service management eller andre områder af IT (eksempelvis IT udvikling). Kurset kan anvendes inden for alle serviceområder – men det henvender sig primært til IT-serviceleverandører

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ingen formelle adgangskrav til at tage et kursus og en certificering i ITIL® 4 Foundation.

  • For at få mest ud af kurset er det en fordel, at du har erfaring med IT Service Management.
Take2

Take2

Take2 er en forsikring, som kan købes, når du tilmelder dig kurset. Prisen på Take2 er 450 DKK, hvilket er under halv pris af en normal eksamen. Hvis du har købt Take2, og du ikke består din eksamen, får du automatisk en online re-eksamen voucher tilsendt. Du kan tage Take2 når du vil og hvor du vil. Take2 kan bruges op til 6 måneder efter din eksamen. Bestil Take2 når du tilmelder dig kurset. 

Bemærk: Består du eksamen i første omgang, kan Take2 ikke refunderes eller bruges til andre eksamener.

Program

  1. Dag 1

    Introduktion til ITIL®4 og nøglebegreberne

    Første kursusdag starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL®4 og vi
    skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og
    komponenter ITIL®4 består af.

    Vi arbejder med opgaver/prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne for at
    repetere, reflektere og prøve den nye viden af i praksis i grupper.

    På dagen arbejder du med:

    • Hvordan Guiding principles kan hjælpe enhver organisation i enhver
      henseende
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire Service Management dimensioner
    • Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer
      og aktiviteter interagerer med hinanden gennem Service Value Streams
    • Introduktion til Practices
    • Opgaver og prøvespørgsmål
    • Eksamensvejledning
    • Prøveeksamen
  2. Dag 2

    Practices og deres anvendelse

    På dag 2 arbejder vi med formål og scope for de 15 mest anvendte practices i
    ITIL®4.

    Sidst på dagen afholder vi ITIL®4 Foundation-certificeringseksamen – en multiple choice-test af 1 times varighed (eksamen er på engelsk og har du ikke angivet engelsk som modersmål kan du få 15 min. ekstra til eksamen).

    På dagen arbejder du med ITIL®4 Practices, som oftest bruges til at:

    • Definere services
    • Skabe services
    • Levere services
    • Understøtte services

    Du arbejder endvidere med:

    • Gennemgang af testeksamen
    • Afrunding og eksamen

Planlagte ITIL 4 Foundation kurser i København, Århus og Aalborg

Bemærk, at fysiske klassekurser konverteres til onlineundervisning, hvis Corona-situationen kræver det. Har du tilmeldt dig et fysisk kursus hos os, kan du derfor regne med, at det ikke bliver aflyst med Corona-situationen som begrundelse.

august 2021

  • 30 mandag

    ITIL4F-5310-300821

    ITIL® 4 Foundation Klassekursus

    30. august 2021 - 31. august 2021

    MetierWestergaard A/S, Lyskær 1, 3. • 2730 Herlev

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 8.055

    Listepris

    DKK 8.950

    Pr. deltager ekskl. moms

september 2021

  • 13 mandag

    ITIL4F-5312-130921

    ITIL® 4 Foundation Klassekursus

    13. september 2021 - 14. september 2021

    COMM2IG, Aalborg

    Hellebarden 1
    9230 Svenstrup J

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 8.055

    Listepris

    DKK 8.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 29 onsdag

    ITIL4F-5315-290921

    ITIL® 4 Foundation Klassekursus

    29. september 2021 - 30. september 2021

    MetierWestergaard A/S, Lyskær 1, 3. • 2730 Herlev

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 8.055

    Listepris

    DKK 8.950

    Pr. deltager ekskl. moms

oktober 2021

  • 11 mandag

    ITIL4F-5316-111021

    ITIL® 4 Foundation Klassekursus

    11. oktober 2021 - 12. oktober 2021

    MetierWestergaard A/S, Lyskær 1, 3. • 2730 Herlev

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 8.055

    Listepris

    DKK 8.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 27 onsdag

    ITIL4F-5319-271021

    ITIL® 4 Foundation Klassekursus

    27. oktober 2021 - 28. oktober 2021

    COMM2IG • Bredskift Allé 11 • DK-8210 Aarhus V

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 8.055

    Listepris

    DKK 8.950

    Pr. deltager ekskl. moms

november 2021

  • 08 mandag

    ITIL4F-5321-081121

    ITIL® 4 Foundation Klassekursus

    8. november 2021 - 9. november 2021

    MetierWestergaard A/S, Lyskær 1, 3. • 2730 Herlev

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 8.055

    Listepris

    DKK 8.950

    Pr. deltager ekskl. moms

december 2021

  • 07 tirsdag

    ITIL4F-5326-071221

    ITIL® 4 Foundation Klassekursus

    7. december 2021 - 8. december 2021

    COMM2IG • Bredskift Allé 11 • DK-8210 Aarhus V

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 8.055

    Listepris

    DKK 8.950

    Pr. deltager ekskl. moms

Bog til kurset ITIL® 4 Foundation

  • ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition (PDF)

    ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition (PDF)

    Varenr. 7158_pdf

    Digital (PDF). Bogen kan downloades én gang af én bruger.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL management practices.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL® management practices.

    ITIL® Foundation, ITIL 4 Edition will:

    • provide readers with an understanding of the ITIL® 4 service management framework and how it has evolved to adopt modern technologies and ways of working
    • explain the new holistic end-to-end view of service creation to support candidates studying for the ITIL® 4 Foundation exam
    • act as a reference guide that practitioners can use in their work, further studies and professional development.

    Medlemspris

    DKK 424,00

    Listepris

    DKK 439,00

    Pr. stk. ekskl. moms

  • ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition

    ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition

    Varenr. 7158

    Paperback. Leveres af DAO. Der tillægges fragt ved kassen.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL management practices.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL® management practices.

    ITIL® Foundation, ITIL 4 Edition will:

    • provide readers with an understanding of the ITIL® 4 service management framework and how it has evolved to adopt modern technologies and ways of working
    • explain the new holistic end-to-end view of service creation to support candidates studying for the ITIL® 4 Foundation exam
    • act as a reference guide that practitioners can use in their work, further studies and professional development.

    Medlemspris

    DKK 424,00

    Listepris

    DKK 439,00

    Pr. stk. ekskl. moms

Varen er lagt i kurven

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

Tilføj deltager

  • Du kan læse mere om bøger til kurset nederst på siden

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Hvad siger kursisterne om vores ITIL4 Foundation kursus?

Lotte Løkke Sahl

Change Manager, Atea

"Med Christian Blynø og Martin Juhl Vojdeman som undervisere kom stoffet ned i øjenhøjde og blev omsat til faglig viden. De satte læringen i en praktisk kontekst, og for mig er det det, der virker bedst. De gjorde det helt uovertruffen."

Instruktør(er) på ITIL® 4 Foundation

  • Merete Wittenburg Lykke
    • Merete Wittenburg Lykke

    • Senior Management Consultant
  • Martin Juhl Vojdeman
    • Martin Juhl Vojdeman

    • Senior Management Consultant