IT Service Excellence & Problemløsning

Kurserne giver dig et solidt fundament for en karriere indenfor IT-service, og hermed at kunne levere optimal service, og forstå kunderne endnu bedre.  

Vil du fordybe dig endnu mere i problemløsning, så er Major Incident Management relevant for dig.

Kurserne afholdes i København, Århus og Ålborg. 

Kurset IT-support i praksis tilbydes som en del af Service Desk Uddannelsen, som er et internt kursusforløb til virksomheder. Læs mere nedenfor.

 

Se oversigt over kurser og datoer
  1. Service Desk Uddannelsen

    Service Desk Uddannelsen

  2. IT Service Excellence

    IT Service Excellence

  3. IT-support i praksis

    IT-support i praksis

  4. Struktureret Problemløsning

    Struktureret Problemløsning

  5. Major Incident Management

    Major Incident Management

CSM PRO

Service Desk Uddannelsen - Tilbydes udelukkende som internt kursus til virksomheder

Har du medarbejdere eller kollegaer indenfor IT-service, og ønsker I at blive endnu bedre til at løse jeres opgaver i en service desk eller en anden servicefunktion, så er Service Desk Uddannelsen (CSM - Customer Service Management PRO) relevant for din virksomhed.

Det er en uddannelse, der består af 3 kurser, som alle er praktisk og anvendelsesorienterede, så I fra dag ét kan I tage jeres nye færdigheder i brug. 

Samtidig spænder uddannelsen over forskellige og helt afgørende aspekter af arbejdet med IT-service - fra proces og metode til forståelse af menneskers psykologiske præferencer. 

De tre kurser der indgår i uddannelsen er: 

IT Support i praksis

Struktureret problemløsning

IT Service Excellence

I kan tage de tre kurser i den rækkefølge, der passer jer. Har I gennemført alle tre kurser, opnår I CSM PRO certifikatet. Kurserne skal blot gennemføres indenfor 3 år.

Kurser i problemløsning og incident management

Bliv specialist i problemløsning

Hvis man vil have stabil drift, skal man løse problemer. Mange problemer er enkle at løse. De kan spores tilbage til en defekt komponent eller en programfejl, og når fejlen er rettet, er problemet løst.

Men nogle problemer er svære at løse. IT-løsninger er ofte sammensat af mange elementer. En kompleks applikation, der er skruet ned i en kompleks serverplatform og infrastruktur og med integrationer i alle retninger. En fejl kan befinde sig hvor som helst, og i den situation er der brug for struktureret fejlsøgning.

Kurset Struktureret problemløsning underviser og træner dig i gennemprøvede, strukturerede problemløsningsmetoder. Med disse metoder finder du problemets root cause, og du baner vejen for effektive løsninger.

Kurset Major Incident Management lærer dig krisestyring, teamledelse, struktureret kommunikation og accelereret fremdrift. Det gør dig i stand til at agere i rollen som Situation Manager – eller Major Incident Manager.

Planlagte forløb

Der er planlagt følgende forløb hos MetierWestergaard

Kursus Startdato Varighed Kursusform Sprog Lokation Liste-/medlemspris
IT Service Excellence 08-05-2025 2 dag(e) Klassekursus DA Aalborg DKK 10.950 / 9.855
Struktureret Problemløsning 12-05-2025 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
IT Service Excellence 12-06-2025 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
IT Service Excellence 11-09-2025 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
Major Incident Management 24-09-2025 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
Struktureret Problemløsning 10-11-2025 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855
IT Service Excellence 10-12-2025 2 dag(e) Klassekursus DA København DKK 10.950 / 9.855

Brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål vedrørende kurserne, er du altid meget velkommen til at kontakte: