Gratis Webinar – ITIL® Strategic Leader med DPI & DITS

Det nyeste spor i ITIL består af kurserne: DPI (Direct, Plan and Improve) og DITS (Digital and IT Strategy). Deltag på vores Gratis Webinar hvor vi forklarer hvad det går ud på og hvad skal vi med det fremover, når det altid ”bare” har handlet om processer.

Se eller gense webinaret her

Det nyeste spor i ITIL består af kurserne: DPI (Direct, Plan and Improve) og DITS (Digital and IT Strategy). På vores Gratis Webinar forklarer vi hvad det nye spor går ud på og hvad skal vi med det fremover, når det altid ”bare” har handlet om processer.

Gratis Webinar

DPI (Direct, Plan and Improve)

For en service-leverandør handler det om at få defineret en retning mod den overordnede vision og målsætning for hele organisationen/virksomheden, for kunne definere og planlægge hvordan de optimale services, skal se ud, for at understøtte forretningen i at skabe de resultater, der skal til for at opnå målsætningerne.

Det er ikke nok at måle på hvor produktive vi er og om vi lever op til SLA'erne

Det er nødvendigt at følge med tiden og løbende tilpasse services til de evigt skiftende behov service-forbrugerne har, for at kunne tilpasse sig markedet, brugernes eller kundernes behov og derfor skal der fx også måles på om enkelte service forsat skaber den rette værdi og hvilke forbedringer/Improvements, der skal iværksættes for at servicen kontinuerligt fungerer optimalt.

Men det handler jo ikke kun om IT, men i den grad også om menneskerne bagved og vores forskellige tilgange til forandring. Medarbejderne påvirkes af de ændringer/forbedringer der løbende skal fortages, så her kommer Organisatorisk Change Management (Forandringsledelse) ind i billedet for at få skabt en organisationskultur, der rettidigt kan sikre at medarbejderne kan overkomme de nødvendige ændringer, der kræves for at imødekomme kundens og omgivelsernes omskiftelige forventninger og krav.

DITS (Digital and IT Strategy)

ITIL 4 Digital og IT-strategi vil hjælpe strategi- og digitaltransformations-konsulenter (internt og ekstern) med at demonstrere, hvordan IT-strategi adskiller sig fra digital strategi, give vejledning til integration af digitale og IT-strategier og fremme vigtigheden af en vellykket digital strategi for at opnå/vedligeholde forretningssucces.

Kurset gør i høj grad brug af de 7 Guiding Principles du kender fra ITIL 4 Foundation og hvordan de bruges til at forstå, hvordan man kan udnytte digital strategi til at reagere på digital disruption:

  • Hvordan sammenhængen mellem begreberne Digital og IT-strategi, service value system og service value chain bruges til at skabe værdi
  • Hvordan en organisation bruger Digital og IT-strategi til at forblive levedygtig i miljøer, der er forstyrret af digital teknologi
  • Hvordan strategiske tilgange kan muliggøre kunde-/markedsrelevans og operationel ekspertise, ved at forstå risiciene og mulighederne i Digital og IT-strategi og de trin og teknikker, der er involveret i at definere og taler for en digital og it-strategi, samt
  • Hvordan du implementerer en digital og it-strategi

Vi håber du synes dette er lige så spændende som vi gør og vi glæder os til at se jer på webinaret.

Vi ses online!
Martin Juhl Vojdeman & Merete Wittenburg Lykke

Om værterne

    • Martin Juhl Vojdeman
      • Martin Juhl Vojdeman

      • Seniorkonsulent og træner
      • Martin er Senior Management Consultant og underviser. Han er en akkrediteret Prince2®/Prince2® Agile, SAFe® (SPC5), DevOps og ITIL4® - træner. 

        Martin har de seneste 20 år arbejdet med projektledelse, governance, strategi, IT Service Management og procesoptimering i roller som projektleder og konsulent. Derudover har han erfaring med agile transformationer i små og store virksomheder.