ITIL®
Få et overblik over hele suiten af ITIL® 4 kurser, der både afvikles som klassiske klassekurser og som online undervisning.
På ITIL® 4 Foundation, kan du yderligere vælge at deltage på vores populære Superflex Online,
som leveres i 4 moduler af en halv dags varighed og hvor du selv designer dit forløb, så det passer til din arbejdssituation.
Læs mere om Superflex Online og alle ITIL® 4 higher level kurser, som ITIL® 4 Foundation giver adgang til.
ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er stadig det mest udbredte rammeværktøj indenfor IT service management, som anvendes i organisationer og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2011, og nu ITIL® 4 i starten af 201
ITIL® 4 viser hvordan ITIL® integreres med DevOps, Lean IT og agil udvikling.


Tag vores ITIL® 4 kurser som klassekurser eller online-kurser
FOUNDATION:
- ITIL®4 Foundation
HIGHER LEVELS:
- Managing Professional Transition (Kræver at du er ITIL® v3 Expert eller har 17 points)
Managing Professional:
- ITIL®4 Create, Deliver and Support
- ITIL®4 Drive Stakeholder Value
- ITIL®4 High Velocity IT
- ITIL®4 Direct, Plan and Improve
Strategic Leader:
- ITIL®4 Direct, Plan and Improve
- ITIL®4 Digital and IT Strategy
Vores ITIL® kurser:
Hvad er ITIL®
ITIL® er verdens mest anerkendt rammeværktøj for IT og digitale services, som leverer en omfattende praktisk og gennemprøvet vejledning til etablering af et effektivt service management system.
ITIL® giver vejledning i hvordan det bruges som et værktøj til at facilitere vækst og business transformation og understøtte organisationen i at opnå deres vision og målsætninger, ved tilpasse IT og digitale services til organisationens behov.
ITIL® hjælper med at definere en retning for serviceleverandøren med en tydelig operating model og tilpasser services til forretningsstrategien og kundernes behov.
Samtidig definerer ITIL® de nødvendige roller og ansvar og giver et fælles sprog og begreber på tværs af leverandører og kunder.
Nøglekomponenterne i ITIL® 4 består af:
De 4 Dimensioner af Service Management:
- Organizations and People
- Information and Technology
- Value streams and Processes
- Partners and Suppliers
Påvirkes af de beslutninger en organisation tager og skal sikre at der på forhånd tages stilling til hvordan og i hvilken grad de fire dimesioner påvirkes.
Service Value System
Repræsenterer hvordan de forskellige elementer og aktiviteter i en organisation interagerer for at facilitere værdiskabelse gennem digitaliserede services og produkter.
Elementerne består af:
- Service Value Chain
- ITIL® Practices
- Guiding Principles
- Governance
- Continual Improvement
Hvoraf Service Value Chain er det centrale element. En operating model, der omfatter de nøgleaktiviteter, som er nødvendige for at kunne respondere på krav og facilitere realisering af værdi, ved at skabe og styre de rette services og produkter.
Service Value Chain
Består af 6 value chain aktiviteter, som anvendes til skabe services og produkter -og heraf: Værdi
- Plan
- Improve
- Engange
- Design and Transition
- Obtain/Build
- Deliver and Support
Se alle vores ITIL® kurser
04 februar |
ITIL® 4 Foundation Bridge Course |
Se detaljer |
04 - 05februar |
ITIL® 4 Foundation Course |
Se detaljer |
08 - 11februar |
ITIL® 4 Foundation Superflex-online |
Se detaljer |
22 - 25februar |
ITIL® 4 Foundation Superflex-online |
Se detaljer |
04 - 05marts |
ITIL® 4 Foundation Course |
Se detaljer |
08 - 11marts |
ITIL® 4 Foundation Superflex-online |
Se detaljer |
Har du spørgsmål til vores kurser?
_____________________________
Ring til os på +45 7230 2035 eller skriv på [email protected]

