ITIL® Kurser

Hos os kan du tage alle dine ITIL® 4 kurser og certificeringer. Vores kurser afvikles løbende med flere kurser hver måned – og i det format der passer dig bedst. Er du til klassekursus eller måske online træning – tjek det ud i vores kursuskalender.

På ITIL® 4 Foundation, kan du yderligere vælge at deltage på vores populære Superflex Online, som leveres i 4 moduler af en halv dags varighed og hvor du selv designer dit forløb, så det passer til din arbejdssituation.

Læs mere om Superflex Online og alle ITIL® 4 higher level kurser, som ITIL® 4 Foundation giver adgang til. ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er stadig det mest udbredte rammeværktøj indenfor IT-service management, som anvendes i organisationer og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2019 med ITIL® 4.

Med ITIL® 4 er der skabt et blueprint for Service Management der også kan bruges uden for IT organisationen. Med referencer til DevOps, SIAMTM og ikke mindst SAFe®/agile metoder er ITIL modnet og det er tydeligt, at enhver IT-organisation bør anvende og integrere ITIL på deres digitale rejse. Med ITIL er fokus stillet skabt på hvordan IT-organisationen skaber forretningsværdi.

PRINCE2

Tag vores ITIL® 4 kurser som klassekurser eller online-kurser

FOUNDATION:

VORES HIGHER LEVELS UDBYDES FRA WESTERGAARD HJEMMESIDEN:

Managing Professional:

Strategic Leader:

Hvad er ITIL®

ITIL® er et af verdens mest anerkendt rammeværk for IT og digitale services, som leverer en omfattende praktisk og gennemprøvet best practice til etablering af et effektivt service management system.

ITIL® giver vejledning i hvordan vækst og forretningsværdi skabes ved at understøtte organisationen i at opnå deres vision og målsætninger, ved tilpasse IT og digitale services til organisationens behov. ITIL® hjælper med at definere en retning for serviceleverandøren med en tydelig operating model og tilpasser services til forretningsstrategien og kundernes behov.
Samtidig definerer ITIL® de nødvendige roller og ansvar og giver et fælles sprog og begreber på tværs af leverandører og kunder.

Nøglekomponenterne i ITIL® 4 består af:

De 4 Dimensioner af Service Management:

  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Value streams and Processes
  • Partners and Suppliers

Påvirkes af de beslutninger en organisation tager og skal sikre at der på forhånd tages stilling til hvordan og i hvilken grad de fire dimesioner tilpasses behovet

 

Service Value System

Repræsenterer hvordan de forskellige elementer og aktiviteter i en organisation interagerer for at facilitere værdiskabelse gennem digitaliserede services og produkter.

Elementerne består af:

  • Service Value Chain
  • ITIL® Practices
  • Guiding Principles
  • Governance
  • Continual Improvement

Hvoraf Service Value Chain er det centrale element. En operating model, der omfatter de nøgleaktiviteter, som er nødvendige for at kunne respondere på krav og facilitere realisering af værdi, ved at skabe og styre de rette services og produkter.

 

Service Value Chain

Består af 6 value chain aktiviteter, som anvendes til skabe services og produkter -og heraf: Værdi

  • Plan
  • Improve
  • Engange
  • Design and Transition
  • Obtain/Build
  • Deliver and Support

Med MetierWestewrgaard’s pædagogiske kursusmaterialer og modeller er du sikret en solid ITIL-uddannelse.

Se alle vores ITIL® kurser

03 - 06maj

ITIL® 4 Foundation Superflex-online – Virtuel

03/05/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
Se detaljer
10 - 11maj

ITIL® 4 Foundation Course – Virtuel

10/05/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK8.950,00 ITIL
Se detaljer
10 maj

ITIL® 4 Foundation Bridge Course – Virtuel

10/05/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK6.000,00 ITIL
Se detaljer
17 - 20maj

ITIL® 4 Foundation Superflex-online

17/05/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
Se detaljer
31 maj - 03 juni

ITIL® 4 Foundation Superflex-online

31/05/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
Se detaljer
07 juni

ITIL® 4 Foundation Bridge Course

07/06/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK6.000,00 ITIL
Se detaljer

Har du spørgsmål til vores kurser?

_____________________________

Ring til os på +45 7230 2035 eller skriv på [email protected]

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Ved at tilmelde dig, får du de seneste nyheder og tilbud fra Metier.

Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev!

Right Menu Icon