Kurser i forandringledelse - APMG Change Management kurser
Hvad er forandringsledelse? Og hvad får jeg ud af et change management kursus?
Uanset hvilken funktion du har – projektleder, linjeleder, kommunikationsmedarbejder eller noget helt 4. - er et change management kursus relevant for dig.
Change Management handler om mennesker og vores forskellige tilgange til forandring.
Det handler om at skabe en organisationskultur, der rettidigt kan foretage de nødvendige ændringer der kræves, for at imødekomme kundens og omgivelsernes omskiftelige forventninger og krav.
Hvorfor forandringsledelse?
Verden er i den grad blevet uforudsigelig og derfor er organisationers evne til at tilpasse sig til forandringer afgørende for at være konkurrencedygtig. Samtidigt foregår også innovation med hidtil uset hastighed, kompleksitet og global rækkevidde. Ledere og teamledere har behov for at kunne levere kontinuerlige resultater med langt højere grad af agilitet end tidligere og ofte med geografisk spredte teams.
Udvikling af organisationer og projekter lykkes kun, hvis de understøttes af effektiv, organisatorisk forandringsledelse. Implementering af nye forretningsgange, teknologi, kompetencer, mv. forudsætter en opmærksomhed på den ønskede forandring i adfærd hos den enkelte medarbejder og særligt fokus på den kultur, der er i organisationen og hvordan den er en med- eller modspiller i forhold til en forandring.
Organisatorisk forandringsledelse er transitionsprocessen fra organisationens nuværende stadie til et ønsket, nyt stadie. At lede en sådan transformation kræver dedikeret forandringsledelse med henblik på at øge organisationens forandringsparathed.
Vores tilgang til forandringsledelse bygger på Best Practice gennem Change Management fra APMG International. Med afsæt i tilpassede tilgange hjælper vi med at gennemføre projekter og forandringsinitiativer succesfuldt. Vi arbejder også med at forankre change management elementer i jeres projektmodel, ligesom vi udvikler ledere og projektledere til at blive bedre forandringsledere.