Fra fragmenteret til integreret Service Management
Med USM får du en dybdegående forståelse af, hvordan serviceorganisationer kan organisere deres arbejde efter universelle principper, processer og workflows i stedet for fragmenteret og komplekse arbejdsgange. Du lærer at etablere et styrende service management system, der håndterer kompleksitet, sikrer samarbejde og øger transparensen på tværs af teams og alle serviceområder.
Kurset introducerer dig til USMs fem kerneprocesser (Agree, Change, Recover, Operate & Improve), de otte standardiserede workflows og værdiskabelsesmodellen. Du får konkrete værktøjer og skabeloner, som du kan anvende til at transformere fragmenterede arbejdsgange til integrerede, effektive processer – både inden for IT og på tværs af andre serviceområder i din organisation.
Kurset kombinerer kortfattede introduktioner til koncepter, praktiske cases og gruppearbejde, hvor der anvendes klassiske udfordringer som udgangspunkt for læring. Du møder professionelle fra forskellige brancher og får værdifulde muligheder for at dele erfaringer, udfordringer og løsninger. Netværket, du opbygger, bliver en ressource både under og efter kurset.
Kurset afsluttes med en eksamen, som ved beståelse giver certificering som USM Foundation Professional, som er en anerkendt kompetence inden for Service Management.