IT-support i praksis

Dette er et grundkursus for dig, som arbejder i en Service Desk, og som vil have et solidt fundament for at skabe struktur i dit arbejde og skabe gode kundeoplevelser. 

IT-support i praksis er et 1-dags kursus, som udelukkende udbydes som internt kursus til virksomheder.

Det kan tages enten som et enkeltstående kursus, eller som en del af Service Desk Uddannelsen - CSM PRO.

Kontakt os for et tilbud på kurset
ITIL problem management

Lær at levere høj kvalitet og gode oplevelser

Service Desk-medarbejdere er det primære kontaktpunkt for kunder og brugere, og deres fokus er todelt: At levere høj faglig kvalitet OG en god serviceoplevelse på hver eneste henvendelse.

På dette kursus lærer du

  • At imødekomme dine kunder og brugere på deres servicepræferencer på tværs af kommunikationskanaler som telefon, chat, e-mail, sociale medier m.m.
  • Hvordan du effektivt håndterer fejlmeldinger og forespørgsler
  • Hvordan du anvender dit sagsbehandlings- eller service management-system, og
  • Hvordan du holder styr på dit tekniske bagland, både i din egen virksomhed og hos virksomhedens samarbejdspartnere.

Om IT-support i praksis

Undervisningen på IT-support i praksis kurset veksler mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde.

Kursussprog, kursusmateriale og eksamen er på dansk.

Alle materialerne udleveres på kurset.

Eksamen & certificering

Eksamen er en multiple-choice eksamen med 20 spørgsmål. Varigheden er 30 minutter og du skal have 13 rigtige for at bestå og blive certificeret.

Dit udbytte

  • Du lærer at arbejde med serviceindgange som telefon, chat, mail og sociale medier m.m.
  • Du lærer, hvordan du effektivt håndterer problemer og bestillinger
  • Du lærer, hvordan du anvender dit Service Management System
  • Du lærer, hvordan du styrer dit tekniske bagland, både i din egen virksomhed og hos virksomhedens samarbejdspartnere.
  • Kurset er en del af CSM PRO (Service Desk uddannelsen), så du kan opnå dette certifikat, hvis du også tager Struktureret problemløsning og Service Excellence kurserne.

Gevinster for din arbejdsplads

  • Du vil arbejde mere effektivt med IT support, og du vil have et fundament for at være med til at skabe bedre arbejdsgange, teamwork og bedre kundeoplevelse sammen med dine kollegaer.

Hvem er målgruppen?

IT-support i praksis kurset retter sig mod medarbejdere, teamledere og chefer i Service Desk, samt 2. line-medarbejdere med supportansvar eller kundekontakt.

Hvad skal du kunne i forvejen?

Ingen forudsætninger.

Planlagte forløb

Udbydes kun som lukket virksomhedsforløb.

Ingen - men du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil på kursus.

Tilføj deltager

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close