IT-support i praksis

Dette er et grundkursus for dig som arbejder i en Service Desk og som vil have et solidt fundament for at skabe struktur i dit arbejde og skabe gode kundeoplevelser. 

  • 1 dags kursus
  • Afholdes i København, Aarhus og virtuelt
Se datoer og tilmeld
ITIL problem management

Lær at levere høj kvalitet og gode oplevelser

Service Desk-medarbejdere er det primære kontaktpunkt for kunder og brugere, og deres fokus er todelt: At levere høj faglig kvalitet OG en god serviceoplevelse på hver eneste henvendelse.

På dette kursus lærer du

  • at imødekomme dine kunder og brugere på deres servicepræferencer på tværs af kommunikationskanaler som telefon, chat, e-mail, sociale medier m.m.
  • hvordan du effektivt håndterer fejlmeldinger og forespørgsler
  • hvordan du anvender dit sagsbehandlings- eller service management-system, og
  • hvordan du holder styr på dit tekniske bagland, både i din egen virksomhed og hos virksomhedens samarbejdspartnere.

Vi udbyder også disse kurser indenfor IT Service Management, SIAM™ og DevOps

 

Om IT-support i praksis

Undervisningen på IT-support i praksis kurset veksler mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde.

Kursussprog, kursusmateriale og eksamen er på dansk.

Alle materialerne udleveres på kurset.

Eksamen & certificering

Eksamen er en multiple-choice eksamen med 20 spørgsmål. Varigheden er 30 minutter og du skal have 13 rigtige for at bestå og blive certificeret.

Dit udbytte

  • Du lærer at arbejde med serviceindgange som telefon, chat, mail og sociale medier m.m.
  • Du lærer, hvordan du effektivt håndterer problemer og bestillinger
  • Du lærer, hvordan du anvender dit Service Management System
  • Du lærer, hvordan du styrer dit tekniske bagland, både i din egen virksomhed og hos virksomhedens samarbejdspartnere.
  • Kurset er en del af CSM PRO (Service Desk uddannelsen), så du kan opnå dette certifikat, hvis du også tager Struktureret problemløsning og Service Excellence kurserne.

Gevinster for din arbejdsplads

  • Du vil arbejde mere effektivt med IT support, og du vil have et fundament for at være med til at skabe bedre arbejdsgange, teamwork og bedre kundeoplevelse sammen med dine kollegaer.

Hvem er målgruppen?

IT-support i praksis kurset retter sig mod medarbejdere, teamledere og chefer i Service Desk, samt 2. line-medarbejdere med supportansvar eller kundekontakt.

Hvad skal du kunne i forvejen?

Ingen forudsætninger.

Planlagte forløb

marts 2025

  • 31 mandag

    MET ITSIP-01-2025

    IT-support i praksis Klassekursus

    31. marts 2025

    Adina Apartment Hotel, Kbh. Ø

    Amerika Plads 7
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 5.400

    Listepris

    DKK 6.000

    Pr. deltager ekskl. moms

juni 2025

  • 02 mandag

    MET ITSIP-02-2025 AAR

    IT-support i praksis Klassekursus

    2. juni 2025

    Horisont Hotel & Konference

    Agro Food Park 10
    8200 Aarhus N

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 5.400

    Listepris

    DKK 6.000

    Pr. deltager ekskl. moms

september 2025

  • 26 fredag

    MET ITSIP-03-2025

    IT-support i praksis Klassekursus

    26. september 2025

    MetierWestergaard, Østerbro

    Folke Bernadottes Allé 45
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 5.400

    Listepris

    DKK 6.000

    Pr. deltager ekskl. moms

december 2025

  • 04 torsdag

    MET ITSIP-04-2025

    IT-support i praksis Klassekursus

    4. december 2025

    Aarhus

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 5.400

    Listepris

    DKK 6.000

    Pr. deltager ekskl. moms

Tilføj deltager

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close