ServiceNow Masterclass: ServiceNow og ITIL® i praksis

Vil du mestre ITSM i ServiceNow og lære, hvordan du effektivt håndterer IT-services i praksis? Så er dette kursus noget for dig.

  • 2-dages kursus kl. 9-16
  • Afholdes i København
  • Kurset sluttes med en eksamen og certificering fra Devoteam powered by MetierWestergaard
Se forløb og tilmeld dig her

Hvad kan du forvente?

Vi tager dig igennem hele ITSM-livscyklussen med realistiske user cases og interaktive opgaver, så du lærer ved at gøre

Du får en rolle i et simuleret IT-miljø, hvor du bliver udfordret på kritiske ITSM-discipliner:

  • Incident Management – Hvad gør du, når systemet går ned? Lær at prioritere, eskalere og gendanne services hurtigt.
  • Change Management – Implementér ændringer uden nedetid og kaos. Få styr på risikovurdering og godkendelsesprocesser.
  • Problem Management – Gå fra brandslukning til proaktiv fejlfinding. Identificér grundårsager og forebyg fremtidige hændelser.
  • Request Fulfillment – Automatisér og optimere serviceanmodninger for hurtigere levering og bedre brugeroplevelse.
  • Knowledge Management – Skab og vedligehold vidensbaser, så din organisation bliver mere selvhjulpen.

Om ServiceNow og ITIL® i praksis

Eksamen & certificering

Eksamen er en engelsk papirbaseret eksamen på 45 minutter. Eksamen består af 30 multiple choice spørgsmål, hvor du skal have 66 % korrekte svar for at bestå.

Dit udbytte

  • 100% praktisk træning – Du lærer ikke bare teori, du arbejder aktivt i ServiceNow.
  • Virkelighedstro scenarier – Løs cases baseret på real-world ITSM-udfordringer.
  • Ekspertundervisere – Få indsigter fra erfarne ServiceNow-specialister.
  • Læring i teams – Samarbejder i en dynamisk gruppe, hvor du påtager dig en realistisk ITSM-rolle.
  • Er du klar til at tage din ITSM-ekspertise til næste niveau?

Program

  1. Dag 1: ITSM Fundamentals & Incident Management i ServiceNow

    På dag 1 får du en grundig introduktion til ITSM (IT Service Management) i ServiceNow med fokus på de grundlæggende ITIL-processer. Du vil arbejde med realistiske scenarier og hands-on øvelser i Incident Management, Request Fulfillment og Knowledge Management.

    Du arbejder med:

    • Introduktion til ITSM og ITIL Best Practices – Hvordan ServiceNow understøtter ITSM-livscyklussen
    • Incident Management – Prioritering, eskalering og hurtig servicegendannelse
    • Request Fulfillment – Automatisering af serviceanmodninger og forbedring af brugeroplevelsen
    • Knowledge Management – Oprettelse og vedligeholdelse af en effektiv vidensbase
    • Hands-on øvelser – Simulerede scenarier i ServiceNow
  2. Dag 2: Change, Problem Management og Avanceret ITSM

    På dag 2 dykker vi ned i Change Management, Problem Management og best practices for en stærk ITSM-struktur. Du vil arbejde i et simuleret ITSM-miljø, hvor du implementerer ITIL-processer i ServiceNow.

    Du arbejder med:

    • Change Management – Implementering af ændringer uden nedetid og kaos
    • Problem Management – Grundårsagsanalyser og proaktiv fejlfinding
    • ServiceNow Dashboards & Reporting – Brug af data til at forbedre ITSM-processer
    • Automatisering og integrationer – Effektivisering af ITSM gennem AI og automatisering
    • Case study & workshop – Udvikling af en ITSM-optimeringsstrategi for din organisation
    • Test & forberedelse til certificering (valgfrit online efter kurset)

Planlagte forløb

juni 2025

  • 17 tirsdag

    MET SN Master - ITIL-01-2025

    ServiceNow og ITIL® i praksis Klassekursus

    17. juni 2025 - 18. juni 2025

    Adina Apartment Hotel, Kbh. Ø

    Amerika Plads 7
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Michael Friis Olsen

    Medlemspris

    DKK 12.060

    Listepris

    DKK 13.400

    Pr. deltager ekskl. moms

Tilføj deltager

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close