ITIL® 4 Foundation

Lær hvordan du arbejder succesfuldt med IT service management

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. På kurset får du en forståelse for ITIL®4’s service management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL®4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.

Kurset kan afsluttes med en ITIL® 4 Foundation certificering.

ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er det mest udbredte rammeværktøj for IT service management, som anvendes i organisation og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2011, og nu ITIL® 4 i starten af 2019.

    PRINCE2 Foundation kursus hos Metier

    Inkluderet i kurset

    Kursusmaterialet incl. noter (slide deck i pdf), en udførlig læsevejledning som forberedelse til kurset, ITIL®4 Nøglebegreber (pdf) og en Oversigtsplakat. Kurset består af 2 dages undervisning på dansk af erfaren ITIL®4-konsulent og træner. Der er desuden 2 testeksamener, Fuld forplejning under kursusdagene (fysiske kurser). Ved bestået eksamen opnår man den officielle ITIL®4 Foundation certificering.

    ITIL®4 Foundation

     

      DAG 1|Introduktion til ITIL®4, nøglebegreberne, De fire service management dimensioner, Guiding principles, Service value system og Introduktion til Practice

      Første kursusdag starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL®4 og vi
      skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og
      komponenter ITIL®4 består af.
      Vi arbejder med opgaver/prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne for at
      repetere, reflektere og prøve den nye viden af i praksis i grupper.

      På dagen arbejder du med:

      • Hvordan Guiding principles kan hjælpe enhver organisation i enhver
        henseende
      • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire service management dimensioner
      • Opbygningen af Service value system og hvordan de forskellige elementer
        og aktiviteter interagerer med hinanden gennem service value streams
      • Introduktion til Practices
      • Opgaver og prøvespørgsmål
      • Eksamensvejledning
      • Prøveeksamen

      DAG 2 | Practices og deres anvendelse

      På dag 2 arbejder vi med formål og scope for de 15 mest anvendte practices i
      ITIL®4.
      Sidst på dagen afholder vi ITIL®4 Foundation-certificeringseksamen
      – en multiple choice-test af 1 times varighed (Eksamen er på engelsk og har du
      ikke angivet engelsk som modersmål kan du få 15 min. ekstra til eksamen).

      På dagen arbejder du med:

      • Gennemgang af testeksamen

      ITIL®4 Pratices som oftes bruges til at:

      • Definere services
      • Skabe services
      • Levere services
      • Understøtte services
      • Afrunding og eksamen
      $

      Målgruppe

      • Kurset henvender sig til alle, der ønsker at opnå en grundviden om eller allerede arbejder med service management eller andre områder af IT (eksempelvis IT udvikling)
      • Kursets kan anvendes inden for alle serviceområder – men det henvender sig primært til IT-serviceleverandører
      $

      Forudsætninger

      • Der er ingen formelle adgangskrav til at tage et kursus og en certificering i ITIL® 4 Foundation.
      • For at få mest ud af kurset er det en fordel, at du har erfaring med IT service management.
      $

      Kursistens udbytte

      • Grundlæggende teoretisk indsigt i IT service management
      • Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
      • Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL® 4
      • Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
      • Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (incl processer)
      • Kompetencer til at arbejde i processer
      • De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL® 4 Foundation
      $

      Virksomhedens udbytte

      • Medarbejdere, teknikkerer, ledere og chefer får en fælles referenceramme for sprog og begreber indenfor IT service management på tværs af kunder og leverandører
      • Sikre forståelse for samarbejde mellem forretning og IT mod fælles vision
      • Skaber forståelse for at samskabe de relevante og robuste IT services og produkter som gør forretningen i stand til at nå målsætningerne
      $

      ITIL® 4 Foundation er adgangsgivende til:

      Managing professional:

      • ITIL®4 Create, Deliver and Support
      • ITIL®4 Drive Stakeholder Value
      • ITIL®4 High Velocity IT
      • ITIL®4 Direct, Plan and Improve

      Strategic leader:

      • ITIL®4 Direct, Plan and Improve
      • ITIL®4 Digital and IT Strategy

      Se alle vores ITIL® 4 kurser

      03 - 06maj

      ITIL® 4 Foundation Superflex-online – Virtuel

      03/05/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
      Se detaljer
      10 - 11maj

      ITIL® 4 Foundation Course – Virtuel

      10/05/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK8.950,00 ITIL
      Se detaljer
      10 maj

      ITIL® 4 Foundation Bridge Course – Virtuel

      10/05/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK6.000,00 ITIL
      Se detaljer
      17 - 20maj

      ITIL® 4 Foundation Superflex-online

      17/05/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
      Se detaljer
      31 maj - 03 juni

      ITIL® 4 Foundation Superflex-online

      31/05/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
      Se detaljer
      07 juni

      ITIL® 4 Foundation Bridge Course

      07/06/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK6.000,00 ITIL
      Se detaljer

      Har du spørgsmål til vores kurser?

      _____________________________

      Ring til os på +45 7230 2035 eller skriv på [email protected]

      Tilmeld dig vores nyhedsbrev

      Ved at tilmelde dig, får du de seneste nyheder og tilbud fra Metier.

      Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev!

      Right Menu Icon