ITIL® 4 Foundation

Lær hvordan du arbejder succesfuldt med IT service management

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT service management. På kurset får du en forståelse for ITIL®4’s service management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL®4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.

Kurset kan afsluttes med en ITIL® 4 Foundation certificering.

ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er det mest udbredte rammeværktøj for IT service management, som anvendes i organisation og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2011, og nu ITIL® 4 i starten af 2019.

    PRINCE2 Foundation kursus hos Metier

    Inkluderet i kurset

    Kursusmaterialet incl. noter (slide deck i pdf), en udførlig læsevejledning som forberedelse til kurset, ITIL®4 Nøglebegreber (pdf) og en Oversigtsplakat. Kurset består af 2 dages undervisning på dansk af erfaren ITIL®4-konsulent og træner. Der er desuden 2 testeksamener, Fuld forplejning under kursusdagene (fysiske kurser). Ved bestået eksamen opnår man den officielle ITIL®4 Foundation certificering.

    DAG 1 | Introduktion til ITIL®4, nøglebegreberne, De fire service management dimensioner, Guiding principles, Service value system og Introduktion til Practice

     

    Første kursusdag starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL®4 og vi skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og komponenter ITIL®4 består af. Vi arbejder med opgaver/prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne for at repetere, reflektere og prøve den nye viden af i praksis i grupper.

     

    På dagen arbejder du med:

    • Hvordan Guiding principles kan hjælpe enhver organisation i enhver henseende
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire service management dimensioner.
    • Opbygningen af Service value system og hvordan de forskellige elementer og aktiviteter interagerer med hinanden gennem service value streams.
    • Introduktion til Practices
    • Opgaver og prøvespørgsmål
    • Eksamensvejledning
    • Prøveeksamen

    DAG 2 | Practices og deres anvendelse

    På dag 2 arbejder vi med formål og scope for de 15 mest anvendte practices i ITIL®4. Sidst på dagen afholder vi ITIL®4 Foundation-certificeringseksamen

    – en multiple choice-test af 1 times varighed (Eksamen er på engelsk og har du ikke angivet engelsk som modersmål kan du få 15 min. ekstra til eksamen).

     På dagen arbejder du med:

    • Gennemgang af testeksamen

    ITIL®4 Pratices som oftes bruges til at:

    • Definere services
    • Skabe services
    • Levere services
    • Understøtte services
    • Afrunding og eksamen

    Om ITIL® 4 Foundation

    $

    Målgruppe

    • Kurset henvender sig til alle, der ønsker at opnå en grundviden om eller allerede arbejder med service management eller andre områder af IT (eksempelvis IT udvikling)
    • Kursets kan anvendes inden for alle serviceområder – men det henvender sig primært til IT-serviceleverandører
    $

    Forudsætninger

    • Der er ingen formelle adgangskrav til at tage et kursus og en certificering i ITIL® 4 Foundation.
    • For at få mest ud af kurset er det en fordel, at du har erfaring med IT service management.
    $

    Kursistens udbytte

    • Grundlæggende teoretisk indsigt i IT service management
    • Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
    • Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL® 4
    • Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
    • Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (incl processer)
    • Kompetencer til at arbejde i processer
    • De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL® 4 Foundation
    $

    Virksomhedens udbytte

    • Medarbejdere, teknikkerer, ledere og chefer får en fælles referenceramme for sprog og begreber indenfor IT service management på tværs af kunder og leverandører
    • Sikre forståelse for samarbejde mellem forretning og IT mod fælles vision
    • Skaber forståelse for at samskabe de relevante og robuste IT services og produkter som gør forretningen i stand til at nå målsætningerne
    $

    ITIL® 4 Foundation er adgangsgivende til:

    Managing professional:

    • ITIL®4 Create, Deliver and Support
    • ITIL®4 Drive Stakeholder Value
    • ITIL®4 High Velocity IT
    • ITIL®4 Direct, Plan and Improve

    Strategic leader:

    • ITIL®4 Direct, Plan and Improve
    • ITIL®4 Digital and IT Strategy

    Se alle vores ITIL® 4 kurser

    04 februar

    ITIL® 4 Foundation Bridge Course

    04/02/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK6.000,00 ITIL
    Se detaljer
    04 - 05februar

    ITIL® 4 Foundation Course

    04/02/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK8.950,00 ITIL
    Se detaljer
    08 - 11februar

    ITIL® 4 Foundation Superflex-online

    08/02/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
    Se detaljer
    22 - 25februar

    ITIL® 4 Foundation Superflex-online

    22/02/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
    Se detaljer
    04 - 05marts

    ITIL® 4 Foundation Course

    04/03/2021 Automatikvej 1, 2860 Søborg, København DKK8.950,00 ITIL
    Se detaljer
    08 - 11marts

    ITIL® 4 Foundation Superflex-online

    08/03/2021 , Online DKK7.950,00 ITIL
    Se detaljer

    Har du spørgsmål til vores kurser?

    _____________________________

    Ring til os på +45 7230 2035 eller skriv på [email protected]

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Ved at tilmelde dig, får du de seneste nyheder og tilbud fra Metier.

    Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev!

    Right Menu Icon