IT Service Excellence

Vi oplever alle verden forskelligt – og det gælder også vores oplevelse af det serviceniveau, vi bliver mødt med i en support- eller servicesammenhæng.

Lær nogle simple geværgreb til hurtigt at spotte din kundes præference og dermed møde ham eller hende bedst muligt og give den bedste serviceoplevelse. Samtidig vil du lære meget om dig selv og dine egne præferencer undervejs.

  • 2 dages kursus
  • Afholdes i København, Aarhus og Aalborg
Se datoer og tilmeld

Giv dine kunder den optimale serviceoplevelse

Kommunikation er grundlaget for al interaktion mellem kunder og supportere, og mellem mennesker i det hele taget. Vores præferencer for, hvordan vi gerne vil kommunikere og have et budskab serveret, former vores opfattelse af budskabet – og der kan være stor forskel på, hvad afsenderen mente, og hvad modtageren opfattede.

Alle mennesker er forskellige, og der er stor forskel på vores ønsker og forventninger til god kundeservice. Det afhænger i høj grad af vores menneskelige præferencer og hvilken type vi er - men også andre faktorer er i spil.

Det faglige indhold af kurset baserer sig på bredt anvendte teorier inden for både kommunikation og adfærds- og typepsykologi. Fællesnævneren er gammel visdom, helt tilbage fra Aristoteles’ tre appelformer (se illustrationen). Nogle mennesker foretrækker at møde verden med logik og tanke, dvs. med hovedet først. Andre foretrækker at møde verden med relationer og identitet i højsædet; vi siger, at de møder verden med hjertet først. Endelig foretrækker nogle den umiddelbare handling og instinktive tilgang; altså at de møder verden med kroppen.

På kurset lærer du at:

  • Forstå din egen servicepræference – fakta, relation eller handling
  • Spotte kunders og brugeres servicepræferencer ved at aflæse tale- og kropssprog
  • Matche dem ved at tilpasse din egen verbale og nonverbale (kropssprog og intonation) kommunikation til den, du står over for
  • Opbygge relationer, som gør dine kunder og brugere til ambassadører for din servicefunktion eller virksomhed
  • Anvende metoden i skriftlig kommunikation, hvor vi ikke ser kropssprog og hører intonation, og ordvalg og form derfor har afgørende betydning for modtagelsen af budskabet

Kurset er en del af Service desk uddannelsen, hvor du kan opnå CSM pro certifikatet. Læs mere om uddannelsen her: 

Om IT Service Excellence

Vores IT Service Excellence kursus gør dig i stand til levere en professionel service, som matcher kunders og brugeres servicepræferencer.

Du lærer at skabe langvarige relationer og sikre, at kunder og brugere bliver ambassadører for din servicefunktion.

Kurset er intensivt og gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser fra deltagernes verden skabes en sammenhæng mellem teori og praksis. IT Service Excellence er aktiverende, og der lægges vægt på, at deltagerne kommer hjem med konkrete metoder og værktøjer, som kan bruges i det daglige arbejde.

Undervisning samt kursusmaterialer og eksamen er på dansk.

Eksamen & certificering

Eksamen ligger i slutningen af kursets sidste dag, og varigheden er 45 min.

Det er en multiple-choice eksamen med 40 spørgsmål, og beståelseskriteriet er 26 rigtige svar.

Dit udbytte

  • Du lærer at aflæse kunders og brugeres tale- og kropssprog.
  • Du lærer at tilpasse dit eget kropssprog, ordvalg, stemmeføring og budskaber til den, du står overfor.
  • Du lærer ligeledes at arbejde med den skriftlige kommunikation, hvor ordvalg og budskaber har afgørende betydning for relationen til kunder og brugere.
  • Du får indsigt i dine egne styrker og faldgruber, og du bliver bedre i samarbejdet med dine kolleger.
  • Du lærer, hvordan du afmonterer konflikter, før de opstår.

Hvem er målgruppen?

IT Service Excellence uddannelsen er målrettet servicemedarbejdere i IT-servicefunktioner.

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ingen formelle forudsætninger for at deltage på uddannelsen.

Planlagte forløb

Der er planlagt følgende forløb:

februar 2025

  • 27 torsdag

    MET ITSE-01-2025

    IT Service Excellence Klassekursus

    27. februar 2025 - 28. februar 2025

    Adina Apartment Hotel, Kbh. Ø

    Amerika Plads 7
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 9.855

    Listepris

    DKK 10.950

    Pr. deltager ekskl. moms

april 2025

  • 02 onsdag

    MET ITSE-02-2025 AAR

    IT Service Excellence Klassekursus

    2. april 2025 - 3. april 2025

    Horisont Hotel & Konference

    Agro Food Park 10
    8200 Aarhus N

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 9.855

    Listepris

    DKK 10.950

    Pr. deltager ekskl. moms

juni 2025

  • 12 torsdag

    MET ITSE-03-2025

    IT Service Excellence Klassekursus

    12. juni 2025 - 13. juni 2025

    Adina Apartment Hotel, Kbh. Ø

    Amerika Plads 7
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 9.855

    Listepris

    DKK 10.950

    Pr. deltager ekskl. moms

september 2025

  • 11 torsdag

    MET ITSE-04-2025

    IT Service Excellence Klassekursus

    11. september 2025 - 12. september 2025

    MetierWestergaard, Østerbro

    Folke Bernadottes Allé 45
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 9.855

    Listepris

    DKK 10.950

    Pr. deltager ekskl. moms

oktober 2025

  • 29 onsdag

    MET ITSE-05-2025 AAR

    IT Service Excellence Klassekursus

    29. oktober 2025 - 30. oktober 2025

    Aarhus

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 9.855

    Listepris

    DKK 10.950

    Pr. deltager ekskl. moms

december 2025

  • 10 onsdag

    MET ITSE-06-2025

    IT Service Excellence Klassekursus

    10. december 2025 - 11. december 2025

    MetierWestergaard, Østerbro

    Folke Bernadottes Allé 45
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som et klassekursus med fysisk fremmøde

    Medlemspris

    DKK 9.855

    Listepris

    DKK 10.950

    Pr. deltager ekskl. moms

Tilføj deltager

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Hvad siger kursisterne om vores IT Service Excellence kursus?

Bo Frederiksen

Teamlead ServiceDesk, Global Connect

’Hos Global Connect er serviceoplevelsen for vores kunder et must for forretningens succes. Derfor er det vigtigt, at vi som ’frontpersonale’ har værktøjer og metoder, så vi leverer hver gang. På IT Service Excellence kurset med Martin Vojdeman som underviser, får man et indblik i hvordan bedst rammer kundernes forskellige præferencer for service. Nem, enkelt og ikke mindst meget praktisk!’

Instruktør(er) på IT Service Excellence

  • Caspar Miller
    • Caspar Miller

    • Seniorkonsulent og træner