ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support

Lær at skabe de værdistrømme, der bygger, drifter og supporterer IT-systemer, platforme og infrastruktur.

Gå direkte til kursuskalender

Få de nødvendige redskaber til at bygge, drifte og supportere IT-services

På kurset lærer du, hvordan du skaber de værdistrømme, der bygger, drifter og supporterer IT-systemer, platforme og infrastruktur.

ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support introduceres du også til de practices (tidligere processer), som værdistrømmene trækker på for at frembringe sine ydelser:

  • Service value stream struktur
  • Value stream design & mapping
  • Forskelle og ligheder mellem value streams og processer/practices
  • Hvordan man udvikler en ny service
  • Hvordan man reetablerer eller opgraderer en eksisterende service
  • Value streams og minimum viable practice
  • Prioritering og demand management
  • Sourcing modeller
  • Service integration og leverandørstyring

Kurset omfatter 12 practices:

Service design, Software development and management, Service validation and testing, Change enablement, Deployment management, Release management, Service Desk, Incident management, Monitoring and event management, Problem management, Knowledge management og Service level management

 

Vi udbyder også disse kurser indenfor ITIL ®: 

Managing professional 

Strategic leader 

Om ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support

Kurset bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde. Kurset er intensivt, og deltagerne bør afsætte tid til hjemmearbejde under kurset.

Undervisningen er på dansk, mens kursusmaterialer og eksamen er på engelsk.

Bemærk: Bogen til kurset skal købes separat.

Eksamen & certificering

Eksamen foregår på kursets sidste dag. Eksamen er obligatorisk og kan ikke fravælges.

Ved beståelse opnår du et ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support-certifikat.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.

Du kan tilkøbe en Take2 eksamensforsikring. Læs mere om den længere nede på siden.

Dit udbytte

  • Du vil kunne bygge value streams, som skaber servicekomponenter
  • Du vil kunne levere og supportere produkter og services
  • Du vil kunne måle service performance
  • Du vil kende de Practices, som anvendes for at skabe, levere og supportere produkter og services

Hvem er målgruppen?

Kurset spænder over hele skalaen – skabelse, drift og support af IT-services - hvor IT-services skal forstås bredt som både IT-systemer, serverplatforme og infrastruktur.
Målgruppen er alle medarbejdere og alle chefer i IT-afdelingen.

Hvad skal du kunne i forvejen?

Du skal have en generel viden om IT og en forståelse for din egen virksomhed.

  • Kurset forudsætter et ITIL® 4 Foundation certifikat.
Take2

Take2

Take2 er en forsikring, som kan købes, når du tilmelder dig kurset. Prisen på Take2 er 450 DKK, hvilket er under halv pris af en normal eksamen. Hvis du har købt Take2, og du ikke består din eksamen, får du automatisk en online re-eksamen voucher tilsendt. Du kan tage Take2 når du vil og hvor du vil. Take2 kan bruges op til 6 måneder efter din eksamen. Bestil Take2 når du tilmelder dig kurset. 

Bemærk: Består du eksamen i første omgang, kan Take2 ikke refunderes eller bruges til andre eksamener.

Planlagte forløb

Bemærk, at fysiske klassekurser konverteres til onlineundervisning, hvis Corona-situationen kræver det. Har du tilmeldt dig et fysisk kursus hos os, kan du derfor regne med, at det ikke bliver aflyst med Corona-situationen som begrundelse.

november 2021

  • 09 tirsdag

    ITIL4SCDS-5322-091121

    ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support Klassekursus

    9. november 2021 - 11. november 2021

    MetierWestergaard, Østerbro

    Folke Bernadottes Allé 45
    2100 København Ø

    Find på Google Maps

    Kurset afvikles som klassekursus med fysisk fremmøde

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 12.825

    Listepris

    DKK 14.250

    Pr. deltager ekskl. moms

Bog til kurset ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support

  • ITIL® 4 Create, Deliver and Support (PDF)

    ITIL® 4 Create, Deliver and Support (PDF)

    Varenr. 7160_pdf - ISBN 9780113316335

    Digital (PDF). Bogen kan downloades én gang af én bruger.

    Create, Deliver and Support forms one publication in the essential supporting guidance for the Managing Professional certification pathway.

    This guide covers 'core' service management activities and focusses on the integration of different value streams and activities to create, deliver and support IT-enabled products and services whilst also covering supporting practices, methods and tools.

    ITIL® 4 Managing Professional: Create, Deliver and Support will:

    • enable IT practitioners to continue to deliver innovative yet reliable tech-enabled services to their customers in an increasingly competitive market

    • cover service performance and will give practitioners an understanding of service quality and improvement methods

    • act as a reference guide that practitioners can use in their work, further studies and professional development.

    Medlemspris

    DKK 935,00

    Listepris

    DKK 950,00

    Pr. stk. ekskl. moms

  • ITIL® 4 Create, Deliver and Support

    ITIL® 4 Create, Deliver and Support

    Varenr. 7160 - ISBN 978-01-133-1632-8

    Paperback. Leveres af DAO. Der tillægges fragt ved kassen.

    Create, Deliver and Support forms one publication in the essential supporting guidance for the Managing Professional certification pathway.

    This guide covers 'core' service management activities and focusses on the integration of different value streams and activities to create, deliver and support IT-enabled products and services whilst also covering supporting practices, methods and tools.

    ITIL® 4 Managing Professional: Create, Deliver and Support will:

    • enable IT practitioners to continue to deliver innovative yet reliable tech-enabled services to their customers in an increasingly competitive market

    • cover service performance and will give practitioners an understanding of service quality and improvement methods

    • act as a reference guide that practitioners can use in their work, further studies and professional development.

    Medlemspris

    DKK 935,00

    Listepris

    DKK 950,00

    Pr. stk. ekskl. moms

Varen er lagt i kurven

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

Tilføj deltager

  • Du kan læse mere om bøger til kurset nederst på siden

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Instruktør(er) på ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support

  • Merete Wittenburg Lykke
    • Merete Wittenburg Lykke

    • Senior Management Consultant