Service Desk, Service Excellence & Problemløsning

Service Desk uddannelsen giver dig det solide fundament for en karriere indenfor IT service og hermed at kunne levere optimal service og forstå kunderne endnu bedre. Uddannelsen består af kurserne: IT Support, IT Service Excellence og Struktureret problemløsning.

Vil du forbyde dig endnu mere i problemløsning, så er Major Incident Management relevant for dig.

Alle kurser afholdes både i København, Århus og Ålborg. 

Se oversigt over kurser og datoer
  1. Service Desk Uddannelsen

    Service Desk Uddannelsen

  2. IT Service Excellence

    IT Service Excellence

  3. IT-support i praksis

    IT-support i praksis

  4. Struktureret problemløsning

    Struktureret problemløsning

  5. Major Incident Management

    Major Incident Management

CSM PRO

Service Desk Uddannelsen - CSM PRO

Vil du skabe en karriere indenfor IT service eller vil du blive endnu bedre til at løse dine opgaver i en service desk eller en anden servicefunktion, så er Service Desk Uddannelsen (CSM - Customer Service Management PRO) relevant for dig.

Det er en uddannelse, der består af 3 kurser, som alle er praktisk og anvendelsesorienterede, så du kommer hjem og kan fra dag ét tage dine nye færdigheder i brug. 

Samtidig spænder uddannelsen og forskellige helt afgørende aspekter af arbejdet med IT service - fra proces og metode til forståelse af menneskers psykologiske præferencer. 

De tre kurser der indgår i uddannelsen er: 

IT Support i praksis

Struktureret problemløsning

IT Service Excellence

Du kan tage de tre kurser i den rækkefølge, der passer dig. Har du gennemført alle tre kurser, opnår du CSM Pro certifikatet. Kurserne skal blot gennemføres indenfor 3 år. 

Kurser i problemløsning og incident management

Bliv specialist i problemløsning

Hvis man vil have stabil drift, skal man løse problemer. Mange problemer er enkle at løse. De kan spores tilbage til en defekt komponent eller en programfejl, og når fejlen er rettet, er problemet løst.

Men nogle problemer er svære at løse. IT-løsninger er ofte sammensat af mange elementer. En kompleks applikation, der er skruet ned i en kompleks serverplatform og infrastruktur og med integrationer i alle retninger. En fejl kan befinde sig hvor som helst, og i den situation er der brug for struktureret fejlsøgning.

Kurset Struktureret problemløsning underviser og træner dig i gennemprøvede, strukturerede problemløsningsmetoder. Med disse metoder finder du problemets root cause, og du baner vejen for effektive løsninger.

Kurset Major Incident Management lærer dig krisestyring, teamledelse, struktureret kommunikation og accelereret fremdrift. Det gør dig i stand til at agere i rollen som Situation Manager – eller Major Incident Manager.

Planlagte forløb

Der er planlagt følgende forløb hos MetierWestergaard

Kursus Startdato Varighed Kursusform Lokation Liste-/medlemspris
IT Service Excellence 15-02-2023 2 dag(e) Klassekursus København DKK 10.950 / 9.855
IT Service Excellence 06-03-2023 2 dag(e) Klassekursus København DKK 10.950 / 9.855
Struktureret problemløsning 06-03-2023 2 dag(e) Klassekursus København DKK 10.900 / 9.810
Struktureret problemløsning 30-03-2023 2 dag(e) Klassekursus Aarhus DKK 10.950 / 9.855
IT-support i praksis 12-04-2023 1 dag(e) Klassekursus Aarhus DKK 6.000 / 5.400
Struktureret problemløsning 18-04-2023 2 dag(e) Klassekursus Aalborg DKK 10.950 / 9.855
IT Service Excellence 27-04-2023 2 dag(e) Klassekursus Aarhus DKK 10.950 / 9.855
IT-support i praksis 04-05-2023 1 dag(e) Klassekursus København DKK 6.000 / 5.400
Struktureret problemløsning 09-05-2023 2 dag(e) Klassekursus Aarhus DKK 10.900 / 9.810
Major Incident Management 23-05-2023 2 dag(e) Klassekursus København DKK 10.950 / 9.855
IT Service Excellence 24-05-2023 2 dag(e) Klassekursus Aalborg DKK 10.950 / 9.855
Struktureret problemløsning 01-06-2023 2 dag(e) Klassekursus København DKK 10.950 / 9.855
IT Service Excellence 06-06-2023 2 dag(e) Klassekursus København DKK 10.950 / 9.855

Brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål vedrørende kurserne, er du altid meget velkommen til at kontakte: