Dette er et grundkursus for dig som arbejder i en Service Desk og som vil have et solidt fundament for at skabe struktur i dit arbejde og skabe gode kundeoplevelser.
Service Desk-medarbejdere er det primære kontaktpunkt for kunder og brugere, og deres fokus er todelt: At levere høj faglig kvalitet OG en god serviceoplevelse på hver eneste henvendelse.
På dette kursus lærer du
at imødekomme dine kunder og brugere på deres servicepræferencer på tværs af kommunikationskanaler som telefon, chat, e-mail, sociale medier m.m.
hvordan du effektivt håndterer fejlmeldinger og forespørgsler
hvordan du anvender dit sagsbehandlings- eller service management-system, og
hvordan du holder styr på dit tekniske bagland, både i din egen virksomhed og hos virksomhedens samarbejdspartnere.
Viudbyderogsådissekurserindenfor IT Service Management, SIAM™ og DevOps:
Undervisningen på IT-support i praksis kurset veksler mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde.
Kursussprog, kursusmateriale og eksamen er på dansk.
Alle materialerne udleveres på kurset.
Eksamen & certificering
Eksamen er en multiple-choice eksamen med 20 spørgsmål. Varigheden er 30 minutter og du skal have 13 rigtige for at bestå og blive certificeret.
Dit udbytte
Du lærer at arbejde med serviceindgange som telefon, chat, mail og sociale medier m.m.
Du lærer, hvordan du effektivt håndterer problemer og bestillinger
Du lærer, hvordan du anvender dit Service Management System
Du lærer, hvordan du styrer dit tekniske bagland, både i din egen virksomhed og hos virksomhedens samarbejdspartnere.
Kurset er en del af CSM PRO (Service Desk uddannelsen), så du kan opnå dette certifikat, hvis du også tager Struktureret problemløsning og Service Excellence kurserne.
Gevinster for din arbejdsplads
Du vil arbejde mere effektivt med IT support, og du vil have et fundament for at være med til at skabe bedre arbejdsgange, teamwork og bedre kundeoplevelse sammen med dine kollegaer.
Hvem er målgruppen?
IT-support i praksis kurset retter sig mod medarbejdere, teamledere og chefer i Service Desk, samt 2. line-medarbejdere med supportansvar eller kundekontakt.
Hvad skal du kunne i forvejen?
Ingen forudsætninger.
Planlagte forløb
Bemærk, at fysiske klassekurser konverteres til onlineundervisning, hvis Corona-situationen kræver det. Har du tilmeldt dig et fysisk kursus hos os, kan du derfor regne med, at det ikke bliver aflyst med Corona-situationen som begrundelse.