ServiceNow Masterclass: ServiceNow og ITIL® i praksis

Vil du mestre ITSM i ServiceNow og lære, hvordan du effektivt håndterer IT-services i praksis? Så er dette kursus noget for dig.

  • 2-dages kursus kl. 9-16
  • Afholdes i København
  • Kurset sluttes med en eksamen og certificering fra Devoteam powered by MetierWestergaard
Se forløb og tilmeld dig her

Hvad kan du forvente?

Vi tager dig igennem hele ITSM-livscyklussen med realistiske user cases og interaktive opgaver, så du lærer ved at gøre

Du får en rolle i et simuleret IT-miljø, hvor du bliver udfordret på kritiske ITSM-discipliner:

  • Incident Management – Hvad gør du, når systemet går ned? Lær at prioritere, eskalere og gendanne services hurtigt.
  • Change Management – Implementér ændringer uden nedetid og kaos. Få styr på risikovurdering og godkendelsesprocesser.
  • Problem Management – Gå fra brandslukning til proaktiv fejlfinding. Identificér grundårsager og forebyg fremtidige hændelser.
  • Request Fulfillment – Automatisér og optimere serviceanmodninger for hurtigere levering og bedre brugeroplevelse.
  • Knowledge Management – Skab og vedligehold vidensbaser, så din organisation bliver mere selvhjulpen.

Om ServiceNow og ITIL® i praksis

Eksamen & certificering

Eksamen er en engelsk papirbaseret eksamen på 45 minutter. Eksamen består af 30 multiple choice spørgsmål, hvor du skal have 66 % korrekte svar for at bestå.

Dit udbytte

  • 100% praktisk træning – Du lærer ikke bare teori, du arbejder aktivt i ServiceNow.
  • Virkelighedstro scenarier – Løs cases baseret på real-world ITSM-udfordringer.
  • Ekspertundervisere – Få indsigter fra erfarne ServiceNow-specialister.
  • Læring i teams – Samarbejder i en dynamisk gruppe, hvor du påtager dig en realistisk ITSM-rolle.
  • Er du klar til at tage din ITSM-ekspertise til næste niveau?

Program

  1. Dag 1: ITSM Fundamentals & Incident Management i ServiceNow

    På dag 1 får du en grundig introduktion til ITSM (IT Service Management) i ServiceNow med fokus på de grundlæggende ITIL-processer. Du vil arbejde med realistiske scenarier og hands-on øvelser i Incident Management, Request Fulfillment og Knowledge Management.

    Du arbejder med:

    • Introduktion til ITSM og ITIL Best Practices – Hvordan ServiceNow understøtter ITSM-livscyklussen
    • Incident Management – Prioritering, eskalering og hurtig servicegendannelse
    • Request Fulfillment – Automatisering af serviceanmodninger og forbedring af brugeroplevelsen
    • Knowledge Management – Oprettelse og vedligeholdelse af en effektiv vidensbase
    • Hands-on øvelser – Simulerede scenarier i ServiceNow
  2. Dag 2: Change, Problem Management og Avanceret ITSM

    På dag 2 dykker vi ned i Change Management, Problem Management og best practices for en stærk ITSM-struktur. Du vil arbejde i et simuleret ITSM-miljø, hvor du implementerer ITIL-processer i ServiceNow.

    Du arbejder med:

    • Change Management – Implementering af ændringer uden nedetid og kaos
    • Problem Management – Grundårsagsanalyser og proaktiv fejlfinding
    • ServiceNow Dashboards & Reporting – Brug af data til at forbedre ITSM-processer
    • Automatisering og integrationer – Effektivisering af ITSM gennem AI og automatisering
    • Case study & workshop – Udvikling af en ITSM-optimeringsstrategi for din organisation
    • Test & forberedelse til certificering (valgfrit online efter kurset)

Planlagte forløb

Ingen - men du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du gerne vil på kursus.

Tilføj deltager

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close