Chad Montano Mqt0asuoicu Unsplash

Grab@Pizza – an interactive workshop about Business & IT alignment

Grab@Pizza afvikles på 1 dag og er er perfekt som en del af en teambuilding dag.

Hvad sker der, når forretningen beslutter sig for et projekt, der involverer IT og IT-løsninger? En klassisk situation – forretningens strategi og målsætninger er ukendt land for IT-afdelingen. 

Typisk skal IT gennemføre ændringer med begrænsede ressourcer og under tidspres. Dette kan medføre risiko for kapacitetsproblemer og fejl, og nogle gange medføre at forretningen ikke opnår det ønskede udbytte af IT-løsningen. I Grab@Pizza får I lov til at prøve netop disse situationer i praksis, så I på egen krop kommer til at mærke effekten af både det gode og det dårlige samarbejde mellem forretning og IT. 

Simulationsspillet 

Vi kender det alle sammen. Forretningen planlægger store projekter og markedstiltag, men husker de at IT skal tages i ed? - nok ikke altid og det kan betyde at slutbrugeren i sidste ende bliver sorteper. I Grab@Pizza er det netop konteksten. Hvordan sikrer vi, at IT kender forretningens prioriteringer og omvendt. I Simulationsspillet trænes dette samarbejde og for at lykkes skal processerne (ITIL) på plads, være solide og alle der arbejder med processerne skal trænes og kende deres roller.  

Hvis alt går vel, kan Grab@Pizza sælge 10 mio. pizzaer under Superbowl finalen – vel at mærke kun hvis IT-løsninger ikke går ned under selve finalen. Det hold der lykkes, vinder dysten. 

Udbytte: 

Efter afsluttet simulation vil deltagerne:  

  • Have en god forståelse for, hvorfor det er vigtigt altid at være alignet mellem IT og forretningen (DevOps)
  • Vide hvordan ressourcer kan udnyttes bedst i forhold til de forretningsmæssige prioriteringer
  • Være skarpere på processerne Business Relationship, Service Level, Change og Release Management samt Incident og Problem Management
  • Have haft en sjov og meget lærerig dag sammen, som styrker samarbejdet på tværs

Simulationen henvender sig til IT-medarbejdere, der arbejder med netop grænsefladerne til forretningen, procesfolk og ikke mindst forretningen, der kan have meget glæde af at forstå IT og de udfordringer der findes. 

Det praktiske 

Varighed 

1 dag 

Antal deltagere 

10 – 80 

Læring 

Teambuilding, IT Service Management & ITIL og Business 

Sprog 

Alt materiale på engelsk. Facilitering på dansk eller engelsk 

Vil du vide mere?