6 (22)

Kærlig, Kløgtig, Kriger

Gennem viden og træning sætter vi fokus på evnen til at møde kunden på deres banehalvdel.

Deltagerne vil først blive introduceret til grundlæggende teori om basis typologier. Herefter vil de gennem simulations- og træningsøvelser få muligheden for, i et trygt miljø, at afprøve og udvikle deres evne til at håndtere de forskellige kundetyper, som de møder i hverdagen i deres egen servicefunktion.  

Kærlig, Kløgtig, Kriger dykker ned i såvel egne som andres præferencer for motivation og kommunikation, for derigennem at sætte deltagerne bedre i stand til at levere gode serviceoplevelser. Interaktionen mellem kunde og supporter sættes på spidsen i simulationen, og der arbejdes med hvordan en kunde mødes bedst muligt på sin servicepræference. Når dette sker, er tilfredsheden stor. 

Træning gennem simulation 

Kærlig, Kløgtig, Kriger afvikles på ½ - 1 dag og er perfekt som en del af en teambuilding dag – for eksempel kombineret med PC Factory el. Customer Drive. 

Formålet med træningen er at simulere serviceaspektet hos deltagerne. Gennem rollespilstræning sætter vi fokus på serviceagenternes evne til at møde kunden på kundens præmisser, og derigennem øge muligheden for høj kundetilfredshed. 

Træningen vil medvirke til at styrke såvel individet som organisationens kundefokus og -forståelse og dermed forbedre kundeservice og kundetilfredshed.  

Teori gennemføres som plenum undervisning, hvorefter rollespilstræningen gennemføres i mindre grupper over 2 runder, med løbende feedback samt refleksion mellem seancerne.  

Deltagerne agerer hhv. kunde, supporter og observatør gennem træningen. Således vil deltagerne opleve begge sider af servicesituationen, samtidigt med at vi træner evnen til at give konstruktiv feedback til kolleger. 

Udbytte: 

Efter gennemført træning vil deltagerne:  

  • Have en god forståelse for hvordan god service optimalt kan leveres
  • Forstå at kunders servicepræference er forskellige 
  • Vide at service kan og bør leveres individuelt til hver kunde 

Simulationen henvender sig bredt til servicemedarbejdere på alle niveauer. 

Det praktiske 

Varighed 

1/2 – 1 dag 

Antal deltagere 

10 – 300 

Læring 

Teambuilding, Customer Service Excellence 

Sprog 

Alt materiale på engelsk. Facilitering på dansk eller engelsk 

Vil du vide mere?