Customer Drive - Et simulationsspil for medarbejdere i servicefunktioner
Customer Drive kan afvikles på ½-1 dag og er er perfekt som en del af en teambuilding dag.
Customer Drive simulerer dagligdagen i et biludlejningsfirma, hvor deltagerne i et genkendeligt arbejdsmiljø, får muligheden for at opleve forskellige servicefunktioner og nye måder at arbejde på.
Kundeservice er kendetegnet ved stor diversitet i kundesegmentet, hvilket sætter store krav til servicemedarbejderen. Det øver vi os i at imødegå med simulationsspillet, hvor vi sætter fokus på hvordan kundens behov mødes bedst muligt, og dermed frembringer den bedste serviceoplevelse for kunderne.
Simulationsspillet
Customer Drive afvikles på ½ dag og er perfekt som en del af teambuilding, evt. sammen med Kærlig, Kløgtig, Kriger, for at kombinere grundlæggende teoretisk kendskab til basis typologier med det praktiske aspekt af kundeservice.
Formålet med spillet er at simulere serviceaspektet, herunder serviceagenternes evne til at interagere med kunderne og sikre høj kundetilfredshed, lave omkostninger og høj effektivitet.
Simulationen vil hjælpe til at styrke individets og organisationens kundefokus, forbedre kundeservice og kundetilfredshed. Tillige kan spillet bruges som en katalysator til at sætte et forbedringsinitiativ i gang.
Simulationsspillet gennemføres over 2 runder, med feedback og refleksion efter hver. Halvdelen af deltagerne agerer kunder, den anden halvdel serviceagenter. Efter første runde byttes roller, så deltagerne oplever begge sider.
Udbytte:
Efter afsluttet spil vil deltagerne:
- Have en god forståelse for hvordan god service kan leveres
- Forstå, at kunders servicepræference er forskellige
- Vide at service kan og bør leveres individuelt til hver kunde
Simulationen henvender sig bredt til IT- og servicemedarbejdere på alle niveauer.
Det praktiske
Varighed |
½ - 1 dag |
Antal deltagere |
10 – 300 |
Læring |
Teambuilding, Customer Service |
Sprog |
Alt materiale på engelsk. Facilitering på dansk eller engelsk |