ITIL 4 Foundation Superflex Online

ITIL® 4 Foundation giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management. 

Kurset afvikles online med vores unikke Superflex koncept. Vi udbyder også kurset som fysisk klassekursus.

Gå direkte til kursuskalender
ITIL4 Superflex

ITIL 4 Foundation online forløb, hvor du fleksibelt lærer at arbejde succesfuldt med IT Service Management

Vores unikke ITIL® 4 Foundation SUPERFLEX giver dig mulighed for at tage kurset i fire moduler, når det passer dig. Vi kører hvert modul både formiddag og eftermiddag, og igen over flere uger, så du kan sammensætte dit kursus, helt så det passer ind i din arbejdsdag.

Vores ITIL4® Foundation online forløb giver dig de grundlæggende forudsætninger for at arbejde med IT Service Management. Gennem forløbet får du en forståelse for ITIL 4’s Service Management framework og koncepter, og du lærer, hvordan ITIL 4 understøtter moderne teknologier og måder at arbejde på.

ITIL® har siden 1988, hvor den første version blev udgivet, været best practice for IT Service Management og er det mest udbredte rammeværktøj for IT Service Management, som anvendes i organisation og virksomheder verden over. Siden 1988 er der udkommet flere versioner, senest i 2011, og nu ITIL 4 i starten af 2019.

ITIL 4 Foundation online forløbet er adgangsgivende til:

Managing professional

Strategic leader

Når du deltager på ITIL4 SUPERFLEX kan du deltage i moduler flere gange. Det betyder, at hvis du gerne vil have repeteret modul ex. 3, så kan du deltage på netop det modul igen. Helt uden beregning.

Vi udbyder også ITIL4 Foundation kurset som fysisk klassekursus, hvis du hellere vil tage kurset på 2 hele dage.

Om ITIL 4 Foundation Superflex Online

På vores unikke ITIL 4 SuperFlex koncept har du mulighed for at tage din certificeringsuddannelse virtuelt i moduler – når det passer dig.

Du skal igennem 4 moduler (kurset varer normalt 2 dage). Hvert modul varer 3 timer. Du kan vælge at følge et modul om formiddagen kl. 9-12 eller om eftermiddagen 13-16. og du kan frit skifte mellem formiddagen og eftermiddagen, som det passer ind i din hverdag. Du kan vælge at følge de 4 moduler på én uge, eller du kan fordele din uddannelse over flere uger.

Føler du, at du har behov for et modul en ekstra gang, så er der også mulighed for at tage modulet igen.

Alt foregår virtuelt med en af vores erfarne instruktører, som underviser online.

Bemærk: Bogen til kurset skal købes separat.

Eksamen & certificering

Der er 2 testeksamener. Ved bestået eksamen opnår man den officielle ITIL4 Foundation certificering.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.

Du kan tilkøbe en Take2 eksamensforsikring. Læs mere om den længere nede på siden.

Dit udbytte

  • ITIL 4 Foundation certificering
  • Grundlæggende teoretisk indsigt i IT Service Management
  • Fokus på værdiskabelse gennem digitale services og produkter
  • Indblik i opbygningen af og sammenhængen mellem alle grundelementerne i ITIL® 4
  • Forståelse for anvendelse af de 7 guiding principles
  • Gennemgang af de 15 mest udbredte ITSM practices (incl processer)
  • Kompetencer til at arbejde i processer
  • De nødvendige forkundskaber til at bestå certificeringseksamen i ITIL® 4 Foundation

Gevinster for din arbejdsplads

  • Medarbejdere, teknikkerer, ledere og chefer får en fælles referenceramme for sprog og begreber indenfor IT Service Management på tværs af kunder og leverandører
  • Sikre forståelse for samarbejde mellem forretning og IT mod fælles vision
  • Skaber forståelse for at samskabe de relevante og robuste IT services og produkter som gør forretningen i stand til at nå målsætningerne

Hvem er målgruppen?

Kurset henvender sig til alle, der ønsker at opnå en grundviden om eller allerede arbejder med service management eller andre områder af IT (eksempelvis IT udvikling). Kurset kan anvendes inden for alle serviceområder – men det henvender sig primært til IT-serviceleverandører

Hvad skal du kunne i forvejen?

Der er ingen formelle adgangskrav til at tage et kursus og en certificering i ITIL 4 Foundation.

  • For at få mest ud af kurset er det en fordel, at du har erfaring med IT Service Management.
Take2

Take2

Take2 er en forsikring, som kan købes, når du tilmelder dig kurset. Prisen på Take2 er 450 DKK, hvilket er under halv pris af en normal eksamen. Hvis du har købt Take2, og du ikke består din eksamen, får du automatisk en online re-eksamen voucher tilsendt. Du kan tage Take2 når du vil og hvor du vil. Take2 kan bruges op til 6 måneder efter din eksamen. Bestil Take2 når du tilmelder dig kurset. 

Bemærk: Består du eksamen i første omgang, kan Take2 ikke refunderes eller bruges til andre eksamener.

Program

  1. Modul 1

    Introduktion til ITIL4, nøglebegreberne og De fire service management dimensioner

    Modul 1 starter med introduktion og nøglebegreber i ITIL4 og vi skaber via oversigtplakaten det fulde overblik over hvilke elementer og komponenter ITIL4 består af.

    Du arbejder hjemme med at repetere og reflektere over modulets emner og på vores eget testeksamen-site med prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne og får læring fra det tilknyttede rationale.

    På modulet arbejder du med:

    • Hvordan eksterne faktorer påvirker alle virksomheder og organisationer.
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire service management dimensioner.
    • Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer og aktiviteter interagerer med hinanden gennem service value streams.
    • Quiz spørgsmål tilpasset emnet.
    • Eksamensvejledning.
    • Introduktion til Test-eksamen.
  2. Modul 2

    Guiding Principles, Service Value System og Introduktion til Practices

    Modul 2 starter med de 7 Guiding Principles og vi arbejder videre med de 4 øvrige elementer i Service Value System: Governance, Practices, Continual Improvement og det core element; Service Value Chain, der udgør en operating model for IT organisationen. Modulet sluttes af med en kort introduktion til Practices.

    Du arbejder hjemme med at repetere og reflektere over modulets emner og på vores eget testeksamen-site med prøvespørgsmål, som er tilpasset hvert emne, hvor du får læring fra det tilknyttede rationale.

    På dagen arbejder du med:

    • Hvordan Guiding Principles kan hjælpe enhver organisation i enhver henseende.
    • Hvordan beslutninger vil påvirke De fire Service Management Dimensioner.
    • Opbygningen af Service Value System og hvordan de forskellige elementer skal sikre løbende optimering af forretningsunderstøttelsen.
    • Aktiviteterne i Service Value Chain og hvordan de interagerer med hinanden gennem service value streams.
    • Introduktion til Practices.
    • Quiz-spørgsmål tilpasset emnet.
  3. Modul 3

    Practices og deres anvendelse

    På Modul 3 og 4 arbejder vi med formål, definition og scope for de 15 mest anvendte Practices i ITIL4 Modul 3 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at definere og skabe services og Modul 4 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at levere og understøtte services.

    På dagen arbejder du med:

    Formål, definitioner og scope for Pratices som ofte bruges til at:

    • Definere services
      • Relationship Managemnt
      • Service Level Management
    • Skabe services
      • Change Enablement
      • Deployment Management
      • Release Management
      • Continual Improvement
  4. Modul 4

    Practices og deres anvendelse

    På Modul 3 og 4 arbejder vi med formål, definition og scope for de 15 mest anvendte Practices i ITIL4 Modul 3 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at definere og skabe services og Modul 4 omhandler de Practices som ofte anvendes til hhv. at levere og understøtte services.

    Modul 4  –  På dagen arbejder du med:

    Formål, definitioner og scope for Pratices som ofte bruges til at:

    • Levere services
      • Service Desk
      • Incident Management
      • Service Request Management
      • Monitoring and Event Management
      • Problem Management
    • Understøtte services
      • Supplier Management
      • Information Security Management
      • IT Asset Management
      • Service Configuration Management
    • Afrunding og eventuelle spørgsmål til den voucherbaserede eksamen

Planlagte forløb

Bemærk, at fysiske klassekurser konverteres til onlineundervisning, hvis Corona-situationen kræver det. Har du tilmeldt dig et fysisk kursus hos os, kan du derfor regne med, at det ikke bliver aflyst med Corona-situationen som begrundelse.

november 2021

  • 29 mandag

    ITIL4F-Superflex-5294-291121

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    29. november 2021 - 2. december 2021

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

december 2021

  • 13 mandag

    ITIL4F-Superflex-5295-131221

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    13. december 2021 - 16. december 2021

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 27 mandag

    ITIL4F-Superflex-5675-271221

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    27. december 2021 - 30. december 2021

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Ikke fastlagt

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

januar 2022

  • 10 mandag

    ITIL4F-Superflex-5503-100122

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    10. januar 2022 - 13. januar 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 24 mandag

    ITIL4F-Superflex-5505-240122

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    24. januar 2022 - 27. januar 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Lars Zobbe Mortensen

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

februar 2022

  • 07 mandag

    ITIL4F-Superflex-5507-070222

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    7. februar 2022 - 10. februar 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 21 mandag

    ITIL4F-Superflex-5673-210222

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    21. februar 2022 - 24. februar 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Lars Zobbe Mortensen

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

marts 2022

  • 07 mandag

    ITIL4F-Superflex-5509-070322

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    7. marts 2022 - 10. marts 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 21 mandag

    ITIL4F-Superflex-5511-210322

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    21. marts 2022 - 24. marts 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

april 2022

  • 04 mandag

    ITIL4F-Superflex-5553-040422

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    4. april 2022 - 7. april 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 19 tirsdag

    ITIL4F-Superflex-5560-190422

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    19. april 2022 - 22. april 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

maj 2022

  • 02 mandag

    ITIL4F-Superflex-5568-020522

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    2. maj 2022 - 5. maj 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Lars Zobbe Mortensen

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 16 mandag

    ITIL4F-Superflex-5577-160522

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    16. maj 2022 - 19. maj 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 30 mandag

    ITIL4F-Superflex-5583-300522

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    30. maj 2022 - 2. juni 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

juni 2022

  • 13 mandag

    ITIL4F-Superflex-5590-130622

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    13. juni 2022 - 16. juni 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Lars Zobbe Mortensen

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 27 mandag

    ITIL4F-Superflex-5597-270622

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    27. juni 2022 - 30. juni 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

juli 2022

  • 11 mandag

    ITIL4F-Superflex-5600-110722

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    11. juli 2022 - 14. juli 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

august 2022

  • 08 mandag

    ITIL4F-Superflex-5603-080822

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    8. august 2022 - 11. august 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 22 mandag

    ITIL4F-Superflex-5609-220822

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    22. august 2022 - 25. august 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

september 2022

  • 05 mandag

    ITIL4F-Superflex-5615-050922

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    5. september 2022 - 8. september 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 19 mandag

    ITIL4F-Superflex-5623-190922

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    19. september 2022 - 22. september 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Martin Juhl Vojdeman

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

oktober 2022

  • 03 mandag

    ITIL4F-Superflex-5632-031022

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    3. oktober 2022 - 6. oktober 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 17 mandag

    ITIL4F-Superflex-5641-171022

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    17. oktober 2022 - 20. oktober 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Lars Zobbe Mortensen

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

  • 31 mandag

    ITIL4F-Superflex-5646-311022

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    31. oktober 2022 - 3. november 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

november 2022

  • 14 mandag

    ITIL4F-Superflex-5672-141122

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    14. november 2022 - 17. november 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Caspar Miller

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

december 2022

  • 12 mandag

    ITIL4F-Superflex-5668-121222

    ITIL 4 Foundation Superflex Online

    12. december 2022 - 15. december 2022

    Online via Teams

    Kurset afvikles som Superflex online undervisning

    Instruktør: Merete Wittenburg Lykke

    Medlemspris

    DKK 7.155

    Listepris

    DKK 7.950

    Pr. deltager ekskl. moms

Bog til kurset ITIL 4 Foundation Superflex Online

  • ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition (PDF)

    ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition (PDF)

    Varenr. 7158_pdf

    Digital (PDF). Bogen kan downloades én gang af én bruger.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL management practices.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL® management practices.

    ITIL® Foundation, ITIL 4 Edition will:

    • provide readers with an understanding of the ITIL® 4 service management framework and how it has evolved to adopt modern technologies and ways of working
    • explain the new holistic end-to-end view of service creation to support candidates studying for the ITIL® 4 Foundation exam
    • act as a reference guide that practitioners can use in their work, further studies and professional development.

    Medlemspris

    DKK 424,00

    Listepris

    DKK 439,00

    Pr. stk. ekskl. moms

  • ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition

    ITIL® Foundation, ITIL® 4 edition

    Varenr. 7158

    Paperback. Leveres af DAO. Der tillægges fragt ved kassen.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL management practices.

    The guide covers key concepts of service management, the four dimensions of service management, the ITIL® service value system, ITIL® management practices.

    ITIL® Foundation, ITIL 4 Edition will:

    • provide readers with an understanding of the ITIL® 4 service management framework and how it has evolved to adopt modern technologies and ways of working
    • explain the new holistic end-to-end view of service creation to support candidates studying for the ITIL® 4 Foundation exam
    • act as a reference guide that practitioners can use in their work, further studies and professional development.

    Medlemspris

    DKK 424,00

    Listepris

    DKK 439,00

    Pr. stk. ekskl. moms

Varen er lagt i kurven

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

Tilføj deltager

  • Du kan læse mere om bøger til kurset nederst på siden

Deltageren blev tilføjet

Hvad vil du gøre nu?

Der opstod desværre en fejl

close

Hvad siger kursisterne om vores ITIL4 Superflex kursus?

Lotte Løkke Sahl

Change Manager Atea

"ITIL 4 Foundation Superflex har fleksibiliteten i højsæde med formiddags- eller eftermiddagsundervisning, fordelt over ugen - og det passer rigtigt godt ind i arbejdsdagen. Det er nemt, enkelt og meget fleksibelt.’’

Hvad er Superflex?

Kurset leveres online i 4 moduler af en halv dags varighed. De 4 moduler kan tages over en længere periode efter eget ønske, og du designer selv dit forløb, så det passer til din arbejdssituation.

Du kan vælge at blive undervist på dansk eller engelsk, men kursusmateriale og eksamen er altid på engelsk.

Hver uge i Superflex-online perioden har du adgang til alle 4 moduler. Dag 1 kører vi modul 1 både formiddag og eftermiddag. Dag 2 er det modul 2, formiddag og eftermiddag og så fremdeles. Nogle dage er sproget dansk om formiddagen og engelsk om eftermiddagen, eller omvendt. 

Formiddagsmodulet kører kl. 9 - 12 og eftermiddagsmodulet kl. 13 - 16.

Bemærk: Når du tilmelder dig, skal du gøre det det på den dato, hvor du ønsker at starte dit Superflex-online forløb.

 

Instruktør(er) på ITIL 4 Foundation Superflex Online

  • Merete Wittenburg Lykke
    • Merete Wittenburg Lykke

    • Senior Management Consultant
  • Caspar Miller
    • Caspar Miller

    • Senior Management Consultant & Trainer
  • Martin Juhl Vojdeman
    • Martin Juhl Vojdeman

    • Senior Management Consultant