Lær at arbejde professionelt med Incident Management
Kurset giver en solid indsigt i Incident Management processen og hvordan, de koncepter som er en del af ITIL 4 Incident Management practice kan anvendes og forbedres. Der arbejdes både med forståelse på strategisk og operationelt niveau og hvordan disse bindes sammen for at sikre maksimal værdi af denne practice.
Det lærer du på kurset:
- At koordinere Incident Management i organisationen eller i et specifikt område (for eksempel produkt eller teknologi, afhængigt af jeres organisering)
- At overvåge og gennemgå arbejdet i teams, der håndterer og løser incidents
- At koordinere jeres arbejde med koordinere manuelt arbejde med incidents især dem, der involverer flere teams
- At sikre tilstrækkelig bevidsthed om incidents og deres status på tværs af organisationen
- At udføre regelmæssig gennemgang af incidents og på baggrund heraf igangsætte forbedringer af håndteringspraksis, incident modellerne og -procedurerne
Endvidere lærer du at arbejde med at opstille mål og udvikle jeres evne i din organisation til at arbejde med incident management med afsæt i ITIL-modenhedsmodellen.